۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
۲۴ هزار مؤدی مالیاتی جدید در اردبیل شناسایی شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۲۴ هزار مؤدی مالیاتی جدید در اردبیل شناسایی شد

اردبیل- قلیزاده، مدیرکل امور مالیاتی اردبیل گفت: با عملیاتی شدن سامانه پایانه‌های فروشگاهی، ۲۴ هزار مؤدی جدید در استان شناسایی شد.

ابراهیم قلیزاده در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سطح استان کل مؤدیان مالیاتی ۴۵ هزار نفر بودند که با افزوده شدن ۲۴ هزار مؤدی جدید، این تعداد به ۶۹ هزار مؤدی رسیده که امسال سعی داریم به روش‌های مناسب از این مؤدیان مالیات‌ستانی کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌ گذشته در کشور ۱۱۳ درصد و در استان اردبیل نیز ۱۱۲ درصد برنامه‌های مالیاتی تحقق پیدا کرده است، تصریح کرد: در مجموع سال گذشته بیش از نیم میلیارد تومان منابع مالیاتی در استان جمع‌آوری شده و ۱۱۲ درصد برنامه‌های مالیاتی در این استان تحقق پیدا کرد.

۹۲ درصد اشخاص حقیقی اظهارنامه‌های مالیاتی خود را در بخش مشاغل به شکل تمکین داوطلبانه پرداخت کردند
مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل از تزریق مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای کمک به طرح‌های عمرانی خبر داد و گفت: سال ۹۹ در این حوزه ۹۰ میلیارد تومان و سال گذشته نیز ۱۴۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در استان بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع شد تا شاهد اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی در سایه درآمدهای مالیاتی ارزش افزوده باشیم.

قلیزاده با ابراز خرسندی از تمکین داوطلبانه وصول مالیات در استان اردبیل افزود: اشخاص حقیقی تا ۹۲ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی خود را در بخش مشاغل به شکل تمکین داوطلبانه پرداخت کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال نیز سعی داریم تا با هدف شفاف‌سازی عملکرد مالیاتی در استان اقدام تمکین داوطلبانه را توسعه داده و بخش‌های مختلف را در پرداخت مالیات به شکل داوطلبانه تشویق و ترغیب کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل اضافه کرد: در سال‌جاری در حوزه تمکین داوطلبانه در وصول مالیات‌ها، پیش‌بینی ما رقم یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی است که در کنار آن با مصوبه مجلس تمامی شرکت‌ها و پیمانکاران فعال در استان موظفند مالیات خود را در استان و به امور مالیاتی پرداخت کنند.

وی به راه‌اندازی چهار سامانه نظام مالیاتی الکترونیکی، ستاد ایران و نظام کنترل تبادل اطلاعات مالیاتی برای تقویت نظام الکترونیکی مالیاتی خبر داد و بیان کرد: در تلاش هستیم تا بدون مراجعه مؤدیان خدمات مالیاتی را برای آنها ارائه کنیم.

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان رویکرد اصلی امور مالیاتی
قلیزاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در سال‌ گذشته ۲۴ هزار مؤدی جدید شناسایی و به مجموع مؤدیان استان افزوده شد که امسال نیز این روند با اجرای جامع و کامل طرح پایانه‌های فروشگاهی ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: هم اکنون در کمتر از سه روز پاسخ استعلامات و گواهی نقل و انتقالات املاک به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و تنها در بخش جزئی خدمات ارائه شده به صورت فیزیکی است که تلاش می‌کنیم در این بخش نیز برخی تحولات را در سال‌جاری ایجاد کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را به عنوان رویکرد اصلی امور مالیاتی یادآور شد و گفت: هر چند دامنه اختیارات مدیران استانی نسبت به گذشته در بخشودگی جرایم مالیاتی کم شده اما در تحقق شعار سال سعی ما بر این خواهد بود تا فعالان اقتصاد دانش‌بنیان را در تحقق اهداف و برنامه‌های خود کمک و پشتیبانی کنیم.

کد خبر: ۱۴۶٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha