۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
کاهش رشد اقتصاد جهانی از ۴.۱ به ۳.۲ درصد برای سال جاری
رئیس بانک جهانی خبر داد؛

کاهش رشد اقتصاد جهانی از ۴.۱ به ۳.۲ درصد برای سال جاری

«دیوید مالپاس» رئیس بانک جهانی طی اظهاراتی گفت که این بانک در حال کاهش میزان برآوردهای خود برای رشد جهانی در سال ۲۰۲۲ از ۴.۱ درصد به ۳.۲ درصد است.

به گزارش بازار به نقل رویترز، «دیوید مالپاس» رئیس بانک جهانی روز دوشنبه طی اظهاراتی گفت که این بانک در حال کاهش میزان برآوردهای خود برای رشد جهانی در سال ۲۰۲۲ از ۴.۱ درصد به ۳.۲ درصد است.

مالپاس خاطرنشان کرد که بانک جهانی ۱۱ میلیارد دلار برای خرید و استقرار واکسن ها در سال مالی جاری متعهد شده و این در حالیست که در سال متوالی منتهی به ژوئن سال گذشته میلادی، این بانک ۱۵۷ میلیارد دلار برای مقابله با پاندمی کرونا هزینه کرده است.

در همین حال، مالپاس گفت که بانک جهانی در حال آماده سازی یک هدف تامین مالی ۱۵ ماهه جدید برای پاسخ به بحران ۱۷۰ میلیارد دلاری است که ۵۰ میلیارد دلار از آن را باید طی سه ماه آینده پرداخت نماید. وی ادامه داد که این بودجه در حقیقت مربوط به بسته جدیدی برای مقابله با بحران اقتصادی، رفع ناامنی غذایی، بحران پناهجویان و تنش های اقتصادی ناشی از جنگ در اوکراین تدارک دیده شده است.

در مورد بانک‌های مرکزی، مالپاس گفت که آنها می‌توانند با استفاده از سیاست‌های نظارتی و کوتاه کردن مدت پرتفوی اوراق قرضه خود، به مقابله با تورم کمک کنند. وی همچنین اظهار داشت که انتشار اوراق قرضه بلندمدت به نفع کشورهایی است که از قبل، به بازارهای سرمایه جهانی دسترسی داشته اند.

رئیس بانک جهانی همچنین تاکید کرد که بانک‌های مرکزی به ابزارهای بیشتری برای مقابله با تورم نیاز دارند، زیرا افزایش نرخ بهره به تنهایی نابرابری را تشدید می‌کند.

کد خبر: ۱۴۶٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha