۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
۲۸ هزار نفر در مرکز استان یزد جویای کار هستند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:

۲۸ هزار نفر در مرکز استان یزد جویای کار هستند

یزد- فلاحتی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: در حال حاضر بیشترین آمار بیکاری یزد مربوط به مرکز استان است به نحوی که ۲۸ هزار نفر در مرکز استان بیکار و جویای کار هستند.

محمدرضا فلاحتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان یزد در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن اظهار داشت: بر اساس آمار اعلام شده در زمستان ۱۳۹۹، نرخ بیکاری استان یزد ۱۳.۵ درصد بوده که این میزان در زمستان ۱۴۰۰ به ۹ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه میانگین نرخ بیکاری در استان یزد ۹.۴ درصد است، افزود: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان یزد پایین‌تر از میانگین کشوری است.

فلاحتی با اشاره به وضعیت بیکاری در استان یزد بیان کرد: بیشترین آمار بیکاری در استان یزد مربوط به زنان و پس از آن، فارغ التحصیلان دانشگاهی است و تقریبا می توان گفت در استان یزد مردانی که متقاضی شغل به ویژه در واحدهای صنعتی هستند، بیکار نمی مانند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد عنوان کرد: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده، شهرستان یزد با ۲۸ هزار بیکار بالاترین میزان بیکاری در استان یزد را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت مرکز استان یزد حدود ۵۵۰ هزار نفر است، بیان کرد: بیشترین بیکاران جویای کار مرکز استان را زنان تشکیل می دهند.

فلاحتی ادامه داد: شهرستان بهاباد نیز با ۲۶۵ نفر بیکار جویای کار، کمترین آمار بیکاری در استان یزد را دارد.

وی در مورد بیمه بیکاری در استان یزد نیز اظهار داشت: در سال گذشته برای ۳ هزار و ۶۱۸ نفر بیمه بیکاری برقرار شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه در سالهای قبل، کرونا آمار بیمه بیکاری را افزایش داده بود، افزود: اکنون با کاهش قابل توجهی در این زمینه مواجه هستیم.

کد خبر: ۱۴۶٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha