۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
 منتظر تصمیم ستاد کرونا درباره اجاره‌بها هستیم
رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

منتظر تصمیم ستاد کرونا درباره اجاره‌بها هستیم

خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرد: منتظریم ستاد کرونا یا دستور افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بها را تمدید کند و یا این نرخ را کاهش داده یا بر آن بیافزاید.

به گزارش بازار، مصطفی قلی خسروی، ضمن اعلام سردرگمی در خصوص افزایش بهای اجاره در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: همکاران ما در اسفند ماه رکود و کاهش را گزارش دادند ولی بانک مرکزی اعلام کرد ۶ و ۲ دهم درصد بر قیمت خانه افزایش یافته است.

از طرف دیگر مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید تورم ۸ درصد افزایش پیدا می کند که مسلما بر قیمت مسکن اثر می گذارد.

وی با اشاره به اعلام ۲۵ درصدی ستاد کرونا برای نرخ های مسکن و ملک، یادآور شد: در همان زمان در محله های جوادیه، راه آهن، افسریه و جنوب شهر با ارقام ۱۶ تا ۱۷ درصد برای افزایش اجاره بها توافق کرده بودند.

قلی خسروی ادامه داد: ما منتظریم ستاد کرونا یا دستور خود را تمدید کند و یا این نرخ را کاهش داده یا بر آن بیافزاید.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در عین حال مدعی شد که بازار اجاره مسکن را آرام می بیند ولی ممکن است برخی موجران اعلام کنند که قصد اجاره ملک خود را تا بیش از ۳۵ درصد دارند و در این جا مشاوران املاک سعی می کنند قیمت را بر اساس بخشنامه اتحادیه کاهش دهند.

قلی خسروی با اشاره به اقدام شایسته دولت وقت که نقاطی نظیر واوان را در حاشیه های شهر تهران ساخت خطاب به دولت کنونی گفت: دولت بیدار شو! امروز باید ساخت و ساز کنی و تسهیلات بدهی. صرفا از مسکن ملی حرف نزنی و مردم باید آن را لمس کنند!

کد خبر: ۱۴۶٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha