۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
تاکید رئیس مجلس بر لزوم اخذ تصمیمات شجاعانه
نماینده مردم نیشابور در مجلس مطرح کرد

تاکید رئیس مجلس بر لزوم اخذ تصمیمات شجاعانه

ارکانی، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: فضای صمیمانه و همدلانه‌ای بر نشست مشترک دولت و مجلس حکمفرما بود.

به گزارش بازار، احسان ارکانی در خصوص جزئیات جلسه مشترک دولت و مجلس گفت: این نشست با حضور وزرا، نمایندگان و روسای قوای مقننه و مجریه برگزار شد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: در این جلسه روسای کمیسیون های کشاورزی، جهش تولید و اقتصاد سخنرانی کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر این وزیر صنعت معدن تجارت، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اول رئیس جمهور در خصوص مسائل مربوط به اقتصاد تولید و صنعت به بیان موضوعات مورد نظر خود پرداختند و بر تعامل بیشتر دولت و مجلس تاکید کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در پایان رئیس جمهور و رئیس مجلس نقطه‌نظرات کلان خود را مطرح کردند.

ارکانی با بیان اینکه رئیس مجلس بر تعامل بین دولت و مجلس تاکید کرد، اظهار داشت: علاوه بر این قالیباف بر آمادگی مجلس برای دریافت لوایح راهگشا در جهت رفع خلاهای قانونی اعلام آمادگی و تاکید کرد که مجلس تمام‌قد آماده همکاری با دولت است.

احسان ارکانی اظهار داشت: رئیس جمهور در این جلسه ضمن تاکید بر حق مجلس برای قانونگذاری و نظارت در قالب تذکر، استیضاح، سوال، اعلام کرد، دولت برای همکاری کامل جهت حل موضوعات قبل از طرح سوال، تذکر و استیضاح آمادگی دارد این امر مورد تأکید نمایندگان و وزرا نیز بود.

ارکانی تصریح کرد: فضای صمیمانه و همدلانه و نشست مشترک دولت و مجلس حکمفرما بود.

در ادامه احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص جزییات نشست مشترک مجلس و دولت گفت: در این جلسه ابتدا روسای کمیسیون تخصصی مجلس موضوعات مورد نظر خود را ارائه کردند.

وی افزود: محور مشترک صحبت‌های روسای کمیسیون‌های اقتصادی، کشاورزی، انرژی، اجتماعی، فرهنگی و جهش تولید توجه به معیشت و مسائل اقتصادی جامعه، مردم و نیز تعیین تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی بود.

راستینه گفت: تسریع در ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه و توجه به اصلاح نظام مالی و بانکی کشور در برنامه هفتم نیز مورد تاکید روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس بود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ادامه وزرای نفت، صنعت و جهاد کشاورزی به ارائه مطالب خود و پاسخ به سوالات مطرح شده پرداختند که از مهمترین نکاتی که در گزارش وزرا به آن اشاره شد افزایش تولید نفت به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه یعنی به میزان قبل از دوران تحریم بود.

راستینه خاطر نشان کرد: وزیر نفت در گزارش خود از سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد دلاری وزارت نفت در بخش های مختلف خبر داد و گفت، ساخت پتروپالایش ها جزو اولویت های کاری دولت در وزارت نفت است.

وی افزود: وزیر کشاورزی نیز در گزارش خود از برنامه‌های این وزارتخانه برای افزایش تولید نهاده ها و عرضه کود به کشاورزان به منظور کاهش قیمت ها در بازار خبر داد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: معاون اول رئیس جمهور نیز در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت تمرکز و نظارت بر بازار گزارشی را از چگونگی تأمین واکسن کرونا و همچنین تولید این واکسن در داخل کشور ارائه کرد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در پایان جلسه نیز روسای دولت و مجلس به بیان مطالب خود پرداختند، رئیس مجلس بر شجاعت در تصمیم‌گیری و همکاری و تعامل برای اجرای تصمیمات اشاره کرد.

راستینه ادامه داد: رئیس مجلس گفت که اگر ما در اتخاذ تصمیمات شجاعانه رفتار کنیم افق‌های روشنی پیش روی ما گشوده خواهد شد و در اجرای تصمیمات نیز همگی باید در کنار هم باشیم.

وی افزود: رئیس‌جمهور نیز ضمن تاکید بر همدلی و هم افزایی دولت و مجلس، بر پاسخگو بودن وزرا به مجلس تاکید کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: ابرپروژه دولت امیدآفرینی در میان مردم با کار تلاش و کوشش است.

کد خبر: ۱۴۶٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha