۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
وزارت کار، محور تحقق سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
رئیس کمیسیون اجتماعی دبیرخانه مجمع تشخیص عنوان کرد

وزارت کار، محور تحقق سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی

رئیس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام همراهی همه دستگاه‌های اجرایی را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضروری عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حسین مظفر» در نشست شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: تحقق اصول قانون اساسی در گسترش رفاه اجتماعی و عدالت محوری انقلاب اسلامی از اهداف کلان سیاست های کلی تأمین اجتماعی است.

وی بر لزوم ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی و جلوگیری از بحران آفرینی برخی صندوق های ناکارآمد تأکید کرد.

مظفر به محورها و چشم انداز سیاست‌های تأمین اجتماعی اشاره کرد و افزود: پوشش بیمه‌ای فراگیر، رفع فقر، رعایت تعهدات بین نسلی، توانمندسازی و تحول اجتماعی در این سیاست‌ها مدنظر است.

رئیس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مخاطب این سیاست‌ها همه ارکان نظام است، اظهار کرد: در گام نخست باید فهم درستی از سیاست‌ها داشته باشیم و بتوانیم در ارائه نقش‌ها و وظایف دستگاه‌های مختلف برنامه واحدی ایجاد کنیم.

وی گفت: احکام مرتبط با هر عنوان این سیاست‌ها باید با تعیین دستگاه متولی و بر اساس چارچوبی مشخص و مدون تهیه شود.

مظفر همراهی همه دستگاه‌های اجرایی را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضروری عنوان کرد و افزود: این وزارتخانه می‌تواند محور تقسیم نقش و ایجاد هم‌افزایی حاکمیتی برای رفاه اجتماعی در کشور باشد.

این نشست به دعوت معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور جمعی از مدیران، معاونین وزارتخانه‌های مرتبط و نهادهای انقلاب اسلامی برگزار شد.

کد خبر: ۱۴۵٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha