۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
هم‌افزایی حاکمیتی برای گسترش رفاه اجتماعی شکل می‌گیرد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

هم‌افزایی حاکمیتی برای گسترش رفاه اجتماعی شکل می‌گیرد

عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هم‌افزایی حاکمیتی برای گسترش رفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حجت‌الله عبدالملکی» در نشست شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی با حضور رئیس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و معاونین وزارتخانه‌های مرتبط و نهادهای انقلاب اسلامی گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای نظام تأمین اجتماعی می‌تواند با ایجاد هم‌افزایی حاکمیتی، به رفع چالش‌های موجود کمک کند و در این مسیر وزارت مردم نقش محوری دارد.

وی با اشاره به رسالت وزارت مردم برای تدوین پیش‌نویس قوانین و احکام مربوط به سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی، اظهار کرد: با دستور ریاست محترم جمهوری ٢ ماه برای تهیه پیشنهادات و طرح‌های همسو با این سیاست‌ها زمان تعیین شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در پایان مدت شش ماه نیز طرح‌ها و پیش‌نویس‌های تدوین شده به صورت مصوباتی جامع به دفتر مقام معظم رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌شود.

عبدالملکی با بیان اینکه در چهار رکن دستورکارهای مربوط به سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی تدوین می‌شود، گفت: شورای عالی در سطح مدیران و وزرا، ستاد اجرایی در سطح معاونین دستگاه‌ها، کمیته علمی برای بررسی آخرین پژوهش‌های دانشگاهی در این حوزه و ستاد رسانه‌ای برای تبیین این مفاهیم به صورت مستمر تشکیل جلسه خواهند داد.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کارنامه پرافتخاری در خدمات به محرومین و گسترش رفاه اجتماعی دارد و این سیاست‌های ابلاغی نیز می‌تواند با ایجاد هم‌افزایی حاکمیتی، به رفع چالش‌های موجود کمک کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر لزوم همراهی همه ارکان نظام برای اجرای این سیاست‌ها، گفت: بانک اطلاعاتی رفاه ایرانیان پشتوانه‌ای برای این اهداف است و در حوزه وزارت مردم به صورت مستمر کارگروهی ویژه این روند را دنبال می‌کنند.

کد خبر: ۱۴۵٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha