۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های دریایی و بندری ایران برای پشتیبانی از جام جهانی فوتبال در قطر
عضو کمیسیون عمران مجلس:

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های دریایی و بندری ایران برای پشتیبانی از جام جهانی فوتبال در قطر

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باید به بهترین شکل ممکن از ظرفیت های دریایی و بندری خود در راستای پشتیبانی از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر استفاده کنیم.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رحمت‌اله فیروزی پوربادی درباره همکاری‌های مشترک جهت پشتیبانی ایران از جام جهانی فوتبال در قطر و امضا سند اجرایی‌سازی توافقنامه همکاری بندری ‌و دریایی ایران و قطر، گفت: فرصت بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی ایران فراهم شده تا بتوانیم ارتباط اقتصادی خود را با کشورهای مختلف دنیا و به ویژه کشورهای منطقه تقویت ببخشیم.

وی ادامه داد: در بخش پشتیبانی از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر نیز، کشور ما فرصت‌های بسیار خوبی دارد که باید از آن به نحو مطلوب استفاده کنیم و با رفع نواقص، تقویت ظرفیت‌های موجود و تامین و توسعه تجهیزات، به بهترین شکل خدمت‌رسانی انجام دهیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ما در حوزه دریایی و بندری از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است که مغفول مانده است، عنوان کرد: با توجه به شرایطی که در قطر پیش آمده و قرار است جام جهانی فوتبال در این کشور برگزار شود، دولت و سازمان‌های مختلف باید بتوانند به نحوی مطلوب از فرصت پیش آمده استفاده کنند.

فیروزی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی از پشتیبانی جام جهانی فوتبال در قطر از طریق ایران استقبال می‌کند، گفت: تمام بخش‌ها باید سعی کنند که از فرصت پیش آمده بیشترین بهره برداری را داشته باشند و این امر به طور حتم می‌تواند نشان دهد که ایران در حوزه جابه‌جایی مسافر از طریق دریا توانمندی مناسبی دارد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی در رابطه با لزوم همکاری دستگاه‌های ذی ربط در رابطه با فعالیت حداکثری شناورهای رو-رو پسنجر (مسافری-باری)، از ایران به قطر و به ویژه از مبداء بوشهر، اظهار کرد: دولت در این زمینه باید مدیریت لازم را انجام دهد و همانطور که معاون اول رییس جمهوری دستور داده است تمامی دستگاه‌ها به هر نحوی که می‌توانند همکاری‌های لازم را داشته باشند و نقش خود را به خوبی ایفا و نقایص را رفع کنند چرا که در این مقوله باید به منافع ملی کشور توجه داشت و نباید منافع بخشی مانع از تحقق انجام کاری شود که خلاف سیاست‌گذاری‌های نظام است.

کد خبر: ۱۴۵٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha