۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
تحقق ۹۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

تحقق ۹۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در آذربایجان‌شرقی

تبریز- مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی از تحقق ۹۳ درصدی درآمدهای پیش بینی شده ۹ ماهه مالیاتی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار، غلامرضا شریفی در دومین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان اظهار کرد: سهم مالیات در درآمدهای استان بیش از ۹۰ درصد است.

وی افزود: رقم درآمدهای استان ۳۲۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان ۲۸۰۰ میلیارد تومان مربوط به مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم است.

شریفی اظهارداشت: اداره امور مالیاتی سخت‌ترین وظیفه یعنی وصول مالیات را به عهده دارد و بیشترین مراجعه یعنی ۸۰ درصد مراجعه دستگاه‌های اجرایی مربوط به نظام مالیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود کثرت مراجعات در چند سال گذشته اداره کل امور مالیاتی استان رتبه برتر تکریم ارباب رجوع را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: سلامت اداری در دستگاه ما بسیار مهم است و قدم‌های ارزشمندی در این عرصه برداشته شده است و روز به روز شاخص سلامت اداری در این اداره ارتقا می‌یابد.

شریفی خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده وصول مالیات در کشور ما بیش از میانگین کشورهای توسعه یافته است و تلاش ما این است با فرهنگ سازی مناسب قیمت تمام شده وصول مالیات را در استان کاهش دهیم.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بیشترین نارضایتی در نظام مالیاتی مربوط به تبعیض مالیاتی است، افزود: معتقد به لزوم رعایت تمام و کمال عدالت عمودی و افقی در نظام مالیاتی هستیم که اگر عدالت مالیاتی را حاکم کنیم در واقع عدالت اجتماعی را پایه‌گذاری کرده‌ایم.

کد خبر: ۱٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha