۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
جاده تصمیمات دولت زیر چرخ خودروهای هیبریدی و کم مصرف| دنده سبک واردات خودرو به تولید ضربه نمی زند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

جاده تصمیمات دولت زیر چرخ خودروهای هیبریدی و کم مصرف| دنده سبک واردات خودرو به تولید ضربه نمی زند

محبی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر موضوع واردات خودرو از بودجه حذف شده باشد، دولت خودش می‌تواند در این زمینه تصمیم بگیرد و مجلس مانعی برای تصمیم‌گیری دولت برای واردات خودرو نیست.

بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره موضوع واردات خودرو، اظهار داشت: بنده در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهاد واردات ۱۰۰ هزار خودرو سواری را دادم، اما مطرح نشد و گفتند که برخلاف قوانین بالادستی است.

وی متذکر شد: در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ تصویب شد که ۷۰ هزار خودروی سواری وارد شود، اما مجمع تشخیص مصلحت نظام این مصوبه را برخلاف قوانین بالادستی دانسته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: ما معتقدیم که حتی اگر موضوع واردات خودرو از بودجه حذف شده باشد، دولت خودش می‌تواند در این زمینه تصمیم بگیرد و مجلس مانعی برای تصمیم‌گیری دولت برای واردات خودرو نیست.

نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: واردات برای تنظیم بازار و برای اینکه بتوانیم مدل‌های بهتری از خودروهای هیبریدی و کم مصرف را در کشور داشته باشیم، ضروری است و ضربه چندانی به تولید داخلی نمی‌زند و حتی تولید داخلی را وادار می‌کند که بلاخره تغییرات جدی، اساسی و بنیادی در شیوه طراحی خودرو در ایران اتفاق بیفتد.

محبی نجم آبادی گفت: یکی از سه مشکل اصلی کشور ما درباره خودرو است. سوال ما این است که کدام کشور جز ایران مشکل خودرو دارد؟ اگر نظر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که واردات خودرو بر خلاف قوانین بالادستی است، ما باید سخنان آنان را بشنویم و دلایل و مستندات آنان را دریافت کنیم. قطعا آنان هم دلایلی دارند مانند آن که بحث ارز آن را مطرح می‌کنند، اما باید مسئله خودرو حل و فصل شود.

وی تاکید کرد: قطعاً مجلس پیگیر خواهد بود و ما موضوع واردات خودرو را رها نخواهیم کرد. این موضوع مطالبه مردم است و باید پرونده خودرو و مشکلات آن در این مجلس بسته شود.
کد خبر: ۱۴۵٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha