۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
پرداخت تسهیلات به ۷۴ طرح صنایع دستی در استان کردستان
مدیر کل میراث فرهنگی کردستان خبر داد:

پرداخت تسهیلات به ۷۴ طرح صنایع دستی در استان کردستان

سنندج – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از پرداخت تسهیلات به ۷۴ طرح حوزه صنایع دستی در این استان خبر داد.

یعقوب گویلیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: صنایع دستی یکی از ظرفیت ها و استعدادهای استان کردستان به شمار می رود و در همین راستا حمایت از این بخش یکی از اولویت های استان است.

وی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از صنایع دستی استان کردستان، ادامه داد: خوشبختانه در سال گذشته اقدامات خوبی در بحث پرداخت تسهیلات به متقاضیان جامعه هدف توسط بانک‌های عامل انجام شد.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: بر این‌اساس در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۴میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی در قالب ۷۴ طرح به فعالان حوزه صنایع‌دستی استان پرداخت شد.

وی گفت: هنرمندانی که از تسهیلات ارائه شده بهره‌مند شده‌اند در رشته‌های نازک‌کاری، دوخت البسه‌محلی، گلیم‌بافی، سازسازی سنتی، کلاش‌بافی، شال‌بافی، نساجی‌سنتی، زیورآلات سنتی، خراطی، معرق‌چوب، منبت، رودوزی‌های سنتی، سفال‌گری، بافتنی‌های سنتی، ارغوان‌بافی و… مشغول فعالیت هستند.

گویلیان به میزان اشتغال ایجاد شده در راستای پراخت این میزان تسهیلات به بخش صنایع دستی اشاره کرد و یادآور شد: از طریق پرداخت این تسهیلات برای ۳۳۰ نفر در بخش مشاغل خانگی و روستایی اشتغال ایجادشده است.

وی بیان کرد: این تسهیلات در راستای رونق و توسعه کسب وکارهای صنایع‌دستی از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به متقاضیان این‌حوزه پرداخت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان بیان کرد: برای حمایت بیشتر از هنرمندان صنایع‌دستی، پرداخت تسهیلات به فعالان این حوزه در سال‌جاری نیز ادامه دارد و امیدواریم با تخصیص اعتبارات و همکاری بانک‌های عامل، فرصت‌های اشتغال‌زایی مناسبی برای کارآفرینان و صنعت‌گران در استان فراهم شود.

کد خبر: ۱۴۵٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha