۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
پرواز فرودگاه‌ پارس‌آباد دایر شد| اختصاص ۷.۵ میلیارد تومان برای ارتقاء سیستم روشنایی فرودگاه
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

پرواز فرودگاه‌ پارس‌آباد دایر شد| اختصاص ۷.۵ میلیارد تومان برای ارتقاء سیستم روشنایی فرودگاه

اردبیل- قصابی، مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل گفت: بعد از گذشت چهار ماه از تعطیلی فرودگاه پارس‌آباد، پروازهای این فرودگاه از سر گرفته شد.

محمد قصابی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ‌اظهار کرد: پرواز فرودگاه پارس‌آباد از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و در روزهای یکشنبه و پنجشنبه برقرار خواهد بود که هم استانی ها می توانند از این پروازهای برقرار شده به مقصد فرودگاه پارس‌آباد و بالعکس استفاده کنند.

وی تصریح کرد: با رایزنی با شرکت‌های دیگر سعی خواهیم کرد تا تعداد پروازها را در این فرودگاه افزایش دهیم تا به تناسب شرایط خاص منطقه مغان به ویژه تولید محصولات متنوع کشاورزی، زراعی و باغی صادرات محصولات و حمل آن از طریق هواپیماهای باری نیز انجام شود.

مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل گفت: سعی ما بر این است تا پروازهای این فرودگاه را دایر کرده و بر تعداد آن بیفزاییم که این کار مستلزم تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز به ویژه احداث جایگاه سوخت است.

قصابی افزود: برای احداث جایگاه سوخت شرکت فرودگاه‌ها و استانداری اردبیل تعهداتی دارند که امیدواریم در سال‌جاری با عمل به این تعهدات این جایگاه راه‌اندازی شود.

وی از هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیارد ریالی برای بازسازی باند این فرودگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر در کنار تعریض و بهسازی باند فرودگاه پارس‌آباد، سیستم روشنایی این فرودگاه نیز عملیاتی شده است.

قصابی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: برای ارتقا سیستم روشنایی این فرودگاه که در مرحله نهایی است، ۷.۵ میلیارد تومان هزینه شده و امیدواریم در سال‌جاری جایگاه سوخت فرودگاه پارس‌آباد نیز افتتاح شود.

وی فرودگاه پارس‌آباد را از فرودگاه‌های قدیمی و دارای ظرفیت خوب پروازی در منطقه مغان اعلام کرد و ادامه داد: ما سعی کردیم به مطالبه به حق مردم این منطقه به ویژه سرمایه‌گذاران، گردشگران و مسافران بها داده و پروازها را دایر کنیم که تداوم این امر می تواند به ارتقا رضایتمندی بیشتر منجر شود.

مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل بیان کرد: حتی در برخی از فصول سال که لغو پروازهای فرودگاه اردبیل را شاهد هستیم، از ظرفیت این فرودگاه می توانیم برای انجام پروازهای جایگزین فرودگاه اردبیل استفاده کرده و شرایط مطلوبی را در این منطقه به وجود آوریم.

کد خبر: ۱۴۵٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha