۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
عوامل بین تولیدکننده و مصرف‌کننده عارضه‌یابی شوند
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس:

عوامل بین تولیدکننده و مصرف‌کننده عارضه‌یابی شوند

شیراز- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: عوامل بین تولیدکننده و مصرف‌کننده، عارضه‌یابی و شناسایی شوند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، محسن ربانی‌زاده در جلسه ستاد تنظیم بازاراستان فارس گفت: بین تولیدکننده و مصرف‌کننده عواملی وجود دارد که باید آن را عارضه‌یابی و شناسایی کرد تا این فاصله کاهش پیداکند.

وی افزود: در تنظیم بازار باید نگاه سیستمی حاکم شود و با ابزارهای لازم نیز این مدیریت شود چراکه بازدیدها و جریمه‌ها چندانتأثیرگذار به اندازه مدیریت علمی و فکری این مسئله نیست.

ربانی‌زاده با تاکید بر اینکه در تنظیم بازار باید نتیجه‌گرا باشیم، افزود: تلاش کنیم تا با همفکری و خرد جمعی بتوانیم خروجی مناسبیاز اقدامات داشته باشیم که نظارت مردمی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه اقدامات و پیگیری‌های در سطح ملی باید نسبت به جایگاهواقعی این استان باشد، گفت: در زمینه گرفتن اعتبارات ملی به آن اندازه‌ای که حق استان فارس باشد تاکنون نقشی نداشته‌ایم که لازماست در ادامه این نقش پررنگ‌تر شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد سال قبل در مقایسه با سال گذشته، بیان کرد: میزان عملیات بازرسی انجام شده در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۳۳۴ هزار مورد بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل که تعداد ۱۱۰هزار عملیات اجرایی بازرسی با رشد ۲۰۷ درصدی همراه شده است.

حمیدرضا ایزدی‌ افزود: تعداد پرونده‌های تشکیل شده این بازرسی‌ها که تخلف آن‌ها محرز شده از ۷۳۰۰ پرونده در سال ۱۳۹۹ به۲۱۰۰۰ پرونده در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته که ۱۷۹ درصد رشد کمی و ۴۹۰ درصد افزایش ارزش ریالی در بر داشته است.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها با فرهنگ‌سازی تاثیر بسیار بیشتری دارد، بیان کرد: هر چند نظارت و بازرسی به صورت مداوم در بازار درحال انجام است اما بهترین نوع نظارت نیز بکارگیری ظرفیت‌های مردمی بوده که نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه است.

رئیس سازمان صمت فارس با تشریح عملکرد بازرسان در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: با همکاری بازرسان جهادکشاورزی، اصناف و بسیج اصناف به صورت مستمر نیز نظارت‌ها در بازار مورد رصد ما قرار دارند.

وی بیان کرد: رویکرد ما در نظارت و بازرسی در بازار یک نگاه پیشگیرانه است که در کنار اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ملی و استانی بایدفرهنگ شهروندان به عنوان ناظر عمومی و ابزار اصلی ما در زمینه عرضه محصولات و خدمات نیز تقویت و بکارگیری شود.

کد خبر: ۱۴۵٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha