۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹
۷۰ درصد دانشجویان فنی و حرفه ای گلستان جذب بازار کار می شوند
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان:

۷۰ درصد دانشجویان فنی و حرفه ای گلستان جذب بازار کار می شوند

گرگان- غفاری، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان گفت: ۶۰ الی ۷۰ درصد دانشجویان فنی و حرفه‌ای استان جذب بازار کار می‌شوند.

منصور غفاری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دانشگاه فنی حرفه ای از جمله مصادیق تحقق شعار سال بوده و به عنوان دانشگاه نسل چهار و کارآفرین مطرح است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان افزود: دروس عملی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیشتر از دروس تئوری بوده و این امر به دانشجویان کمک می کند تا با فضای کار و محیط صنعتی آشنا شوند.

طبق گفته وی ۶۰ الی ۷۰ درصد دانشجویان فنی و حرفه‌ای استان جذب بازار کار می‌شوند.

غفاری عنوان کرد: یکی از دلایل این امر، حضور در دوره‌های کارآموزی و ارتباط با بازار و صنعت حین تحصیل است که مهارت های مختلف به دانشجویان، ارائه می شود.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان بیان کرد: در گلستان حدود چهار هزار دانشجو در پنج آموزشکده و دانشکده در ۶۴ رشته تحصیل می‌کنند.

وی تاکید کرد: از ویژگی‌های مهم دانشگاه ورود به رشته های مورد نیاز بازار است؛ به عنوان مثال در گنبدکاووس رشته گلیم بافی و فرش بافی متناسب با زیست بوم منطقه ایجاد شده است.

غفاری گفت: در علی آبادکتول صنایع چوب و کاغذ داریم که از کارگاه های مجهز استان است و نیاز دانشگاه را به این فرآورده تامین می کند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان ادامه داد: همچنین طراحی لباس در دو دانشکده انجام شده و حتی می‌تواند الگویی برای کشور باشد.

به گفته وی دانشکده چمران و مائده در اوج شیوع کرونا در تولید مواد ضدعفونی کننده ماسک و گان فعال بودند.

کد خبر: ۱۴۵٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha