۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
افزایش شدید قیمت برخی نهاده های غذایی به دنبال تنش روسیه و اوکراین| کمبود نقدینگی مشکل اصلی است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش شدید قیمت برخی نهاده های غذایی به دنبال تنش روسیه و اوکراین| کمبود نقدینگی مشکل اصلی است

تبریز- جعفری، دبیر انجمن صنایع غذایی آذربایجان شرقی از کمبود نقدینگی به عنوان مشکل اصلی واحدهای صنایع غذایی نام برد وگفت: شاهد افزایش شدید قیمت برخی نهاده های غذایی به دنبال تنش روسیه و اوکراین هستیم.

رضا جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: صنف ما مشکلات زیادی دارد که از جمله این مشکلات می توان به تغییرات مکرر قیمت مواد اولیه از جمله روغن و شکر، افزایش قیمت اقلام بسته بندی به دلیل افزایش قیمت نفت، افزایش هزینه حمل و نقل به دلیل اعتصاب بخشی از کامیون‌داران، بحث درج قیمت تولیدکننده و تبعات آن و جنگ اوکراین که منجر به افزایش شدید قیمت برخی نهاده های غذایی شده است، اشاره کرد.

جعفری افزود: از طرفی در کنار تورم ۶۰ درصدی سال گذشته، متاسفانه اعتبارات جدیدی لحاظ نشده و واحدها با کمبود نقدینگی مواجه هستند.

وی با بیان این که با حذف ارز ترجیحی، نرخ نهاده های اصلی صنعت طیور و صنعت افزایش یافته و صنایع را تحت تاثیر خواهد گذاشت، ادامه داد: گمرک طی دو روز گذشته نرخ تعرفه های خود را به نرخ اعلام شده از سوی بانک مرکزی تبدیل کرده است که به نظر می رسد تاثیر بسزایی در افزایش قیمت خواهد داشت.

دبیر انجمن صنایع غذائی آذربایجان شرقی تاکید کرد: با توجه به این که ارز ۴۲۰۰ تومانی به ۲۵۰۰۰ تغییر می یابد، باید سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نیز ۶ برابر شود تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

کد خبر: ۱۴۵٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha