۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
همدان در وضعیت بحرانی کم آبی قرار دارد
استاندار همدان:

همدان در وضعیت بحرانی کم آبی قرار دارد

همدان - استاندار همدان با بیان اینکه عمق برخی از چاه‌های استان همدان به ۲۴۰ متر نیز می‌رسد، گفت: استان همدان در وضعیت بحرانی کم آبی قرار دارد و باید با صرفه جویی به دنبال کاهش مصرف باشیم.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه کارگروه‌های سازگاری با کم‌آبی و شورای حفاظت از منابع آبی استان، گفت: شرایط بارش‌ها در سال گذشته مناسب نبوده و همدان در وضعیت بحرانی کم آبی قرار دارد که باید در رابطه با جلوگیری از برداشت آب‌های زیرزمینی اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت: بیش از ۸۰ درصد برداشت آب در استان همدان متعلق به بخش کشاورزی است که باید برای مصرف بی رویه آب در این حوزه چاره‌اندیشی شود.

استاندار همدان بابیان اینکه عمق برخی از چاه‌های استان همدان به ۲۴۰ متر نیز می‌رسد، گفت: باید برای جلوگیری از برداشت‌های بی رویه در حوزه کشاورزی و همچنین کنترل مصرف آب در بخش صنعت و حوزه آشامیدنی برنامه‌ریزی کنیم.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه در حوزه کشاورزی باید به دنبال جایگزینی برداشت از آب‌های زیر زمینی بود، گفت: کشت محصولات پر آب باید حذف شود چراکه با جلوگیری از کشت محصولاتی همچون هندوانه و یونجه از صادرات مجازی آب پیشگیری می‌شود.

وی گفت: اصلاح الگوی کشت یکی از راهکارهای کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی است و آبیاری زیر سطحی و آبیاری قطره‌ای باید در کشاورزی استان همدان مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار همدان با بیان اینکه تخلیه آب‌های زیرزمینی و حفر چاه‌های غیرمجاز موجب ایجاد فروچاله می‌شود که خسارات جبران ناپذیری را در حوزه محیط زیست و زندگی مردم دارد، گفت: استان همدان در وضعیت بحرانی کم آبی قرار دارد و باید با صرفه جویی به دنبال کاهش مصرف باشیم.

کد خبر: ۱۴۵٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha