۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
مواد ضدعفونی در بازار آذربایجان غربی به حد اشباع رسید/ افزایش تولید و واردات ماسک
معاون استاندار آذربایجان غربی:

مواد ضدعفونی در بازار آذربایجان غربی به حد اشباع رسید/ افزایش تولید و واردات ماسک

ارومیه - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اشباع بازار استان از مواد ضدعفونی گفت: برای جبران کمبود دستکش نیز راهکارهایی چون افزایش تولید و واردات در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، بهنام شهدی بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه ای که با حضور تولیدکنندگان ماسک در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا با افزایش تولید کارخانه های تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده توانستیم بازار را اشباع کنیم و همچنین در خصوص دستکش هم روند تولید و توزیع بسیار مناسب تر شده است.

وی افزود: در خصوص ماسک، علیرغم تلاش های انجام شده تولید پاسخگوی نیاز به حق مردم نیست و در این رابطه برنامه های مختلفی از جمله افزایش تولید و واردات ماسک پیگیری می شود.

شهدی ادامه داد: به زودی واحدهای جدیدی به چرخه تولید ماسک در استان اضافه می شوند.

معاون استاندار آذربایجان غربی از فعالیت ۱۰ واحد تولید ماسک در استان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تقاضا و نیز به منظور رفع دغدغه های مردم افزایش تولید ماسک و تشدید نظارت بر روند توزیع و نیز ساماندهی واحدهای کارگاهی تولید ماسک در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به افزایش تقاضای اقلام بهداشتی به ویژه ماسک در استان گفت: برای رفع این کمبودها در نظر داریم با افزایش ظرفیت تولید و تعداد مراکز تولید ماسک در مسیر رفع موانع و مشکلات گام برداریم.

شهدی همچنین بر رعایت پروتکل های بهداشتی در کارگاه های تولید ماسک و ساماندهی این واحدهای مردمی تاکید کرد و اظهار داشت: باید همه کارگاه ها این پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر: ۱۴٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha