۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
منشأ گرانی ها عمدتا دلال بازی و سودجویی است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

منشأ گرانی ها عمدتا دلال بازی و سودجویی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: گرانی های اخیر به هیچ وجه قابل تحمل نیست و منشأ این گرانی ها عمدتا دلال بازی و سودجویی عده ای است که قطعا دولت می تواند با تدبیر مناسب کارهایی ارائه دهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن علیزاده در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۳ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با نامگذاری امسال به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، یکبار دیگر مسئله تولید را اولویت کشور اعلام کردند در کنار آن در سال گذشته خوشبختانه با همت و وقتی که مجلس یازدهم گذاشته است طرح جهت تولید دانش بنیان تصویب شد، این مصوبه مهم می تواند کمک بسیار خوبی برای دولت باشد تا در عمل به این فرمایش و دستور مقام معظم رهبری و ارتباط بین دولت و اشتغال گام های عملیاتی بردارد ضمن اینکه مجلس حتما در این سال موضوع اقدام های عملی و اجرایی دولت را در این زمینه رصد و بررسی خواهد کرد.

نماینده مردم سپیدان در مجلس بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ باید مجلس و دولت از این رابطه بسیار خوب راهبردی برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی و افزایش سطح رفاه مردم به خصوص در مناطق کم تر برخوردار و محروم کشور استفاده کند این مسئله همانگونه که در نگاه مقام معظم رهبری مطرح شده است اولویت اول مجلس و دولت سیزدهم باید باشد و در این راه اقدامات عملی و گام های اجرایی برداشته شود.

وی اظهار داشت: موضوع مهم دیگری که امروزه در کشور شاهد آن هستیم موضوع مذاکرات است، مذاکرات برجام، اعضای تیم مذاکره کننده باید توجه داشته باشند هر تعهدی که به طرف غربی داده می شود باید در قالب دو چهارچوب باشد، چارچوب اول الزامات ۹گانه رهبر معظم انقلاب که برآن تاکید داشته اند البته در مذاکرات وین باید ساری و جاری باشد فرمایشات ایشان در خروجی مذاکرات وین باید دقیقا اجرایی شود و میزان انطباق آن با متن نهایی مذاکرات بایستی بررسی شود که از این دستورالعمل و از خطوط قرمز عبور نشود.

این نماینده مجلس گفت: البته موضوع تکلیف و تعهد ما در مقابل خون سردار رشید اسلام، سردار حاج قاسم سلیمانی و همه شهدای گرانقدرتا آخرین نفس پا برجا و فراموش نشدنی است، موضوع مردم و سپاه که در معنا یکی و غیرقابل تفکیک است و تلاش آمریکا برای جدایی آنها چون همیشه به شکست می انجامد چرا ملت همیشه بیدارند و از سوی دیگر واضح است که با افزایش قیمت نفت و گاز آمریکا فعلا به دنبال فروش ذخایر خود با قیمت های بالا و زیاده خواهی و بهانه جویی مسبب تاخیر در شکل گیری توافق و رفع تحریم ها و ورود نفت ایران به بازار جهانی است.

علیزاده تاکید کرد: رئیس جمهور امروز همچنان گرانی مردم را خسته و کلافه کرده است و در این زمینه انتظار کنترل بیشتر و اقدامات واضح تری را دارند، با رای مردمی در مجلس شورای اسلامی افتخار حضور پیدا کردم که بیش از ۷۰ درصد جمعیت آن را مردم روستایی تشکیل می دهند. مردمی که امرار معاش آنها از راه کشاورزی و دامپروری است و بارها در دیدار ها و بازدیدها گلایه مند هستند و انتظار بیشتر از شما برای کنترل گرانی ها و قیمت ها دارند به نظر می رسد گرانی های اخیر به هیچ وجه قابل تحمل نیست و منشأ این گرانی ها عمدتا دلال بازی و سودجویی عده ای است که قطعا دولت می تواند با تدبیر مناسب در این زمینه راه کارهایی ارائه دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد: وزیر جهاد کشاورزی و رئیس جمهور؛ یکی دیگر از مسائلی که اخیرا در کشور رخ داده است سرمازدگی محصولات کشاورزی است، متاسفانه در ایام نوروز با این مسئله به شدت مواجه بودیم، بنده به همراه سایر مسئولین کشور و استانی در این خصوص گفتگو و از این مزارع بازدید کرده ام گاهی در برخی از مزارع خسارت سرمازدگی به بیش از ۵۰ درصد و گاهی تا ۱۰۰ درصد وجود دارد از وزیر جهادکشاورزی خواستار این هستیم به دلیل افت کاهش شدید دمای هوا در شب های پایانی سال گذشته و ابتدایی سال ۱۴۰۱ که باعث خسارت بسیار زیادی به باغ ها و مزارع کشاورزی شهرستان حوزه انتخابیه شده است هر چه سریعتر اقدام عاجلی در این خصوص داشته باشند.

وی افزود: از طرفی عدم پرداخت تعهدات مالی صندوق بیمه محصولات کشاورزی، باعث شده که باغداران و کشاورزان سپیدان میلی به بیمه کردن محصولات کشاورزی خود نداشته باشند به گونه ای که در سال گذشته در بخش باغات تا این تاریخ ریالی به باغداران خسارت دیده پرداخت نشده است. در بخش زراعت هم کمتر از ۳۰ درصد پرداخت شده است که مهم بوده انتظار دارم هر چه زودتر مشکلات به وجود آمده برای کشاورزان این حوزه انتخابیه با قید فوریت پیگیری و انجام کلیه تعهدات و وعده های داده شده در کمترین زمان ممکن انجام شود.

این نماینده خطاب به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: شهرستان های حوزه انتخابیه ظرفیت های بسیار خوبی برای تبدیل شدن به قطب ویژه گردشگری دارند این موضوع را بارها از تریبون مختلف در فرصت های ایجاد شده مطرح کردیم حتی در دیدار با رئیس جمهور نیز عنوان کرده ام که وقت راه اندازی مناطق ویژه گردشگری همچون مناطق ویژه اقتصادی فرا رسیده است. شهرستان سپیده این ظرفیت را دارد تا برای اولین شهرستان تبدیل به منطقه ویژه گردشگری شود این در حالی است که سپیدان در فصل سرما و گرما ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی برای پذیرش مهمانان و گردشگران دارد. متاسفانه در هفته های گذشته شاهد بودیم که با حکم قضایی آلاچیق یا سکوی مردم بیچاره که تنها یک روز درهفته از آن امرار معاش می کردند تخریب کردند و هیچ توجهی به ظرفیت های عمومی و گردشگری سپیدان نشده است انتظار می رود پیش از اجرای این احکام به معیشت مردم توجه شود.

وی تاکید کرد: تصمیم اخیر وزارت صمت در اخذ عوارض صادراتی که خلاف اقتصاد مقاومتی و شعار دولت در حمایت از تولیدات بوده به جای اخذ مالیات از دلالان و سوداگران چرا شرکت های صادرات محور را تحت فشار قرار می دهید باید هر چه سریعتر این تصمیم با دخالت رئیس جمهور مورد تجدید نظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: آقای رئیس جمهور، شما بدون واسطه بین مردم حضور پیدا می کنید اما همین مردم بیچاره گاها نمی توانند وارد وزارتخانه ها و اداره ها شوند چرا که در درب های ورودی گیت هایی گذاشته شده اند ما از شما خواهش می کنیم در دولت مردمی و انقلابی همه این گیت ها و درهایی که بین مردم و مسئولین سد شده اند بشکنید.

کد خبر: ۱۴۵٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha