۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
۱.۲ میلیارد تومان صنایع دستی استان سمنان به فروش رسید
طی نوروز ۱۴۰۱؛

۱.۲ میلیارد تومان صنایع دستی استان سمنان به فروش رسید

سمنان- کرم زاده، دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان سمنان گفت: ۱۷ بازارچه صنایع دستی طی ایام نوروز در سطح استان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان صنایع دستی فروختند.

امیر کرم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه یکی از اقدامات صورت گرفته برای سفرهای نوروزی سال جاری، برپایی نمایشگاه های توان مندی های استان سمنان در بخش صنایع دستی بود، بیان داشت: این نمایشگاه ها به فروش آثار هنرمندان استان و همچنین زنان سرپرست خانوار، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و ... کمک شایانی کرد.

وی با بیان اینکه ۱۷ نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی توسط ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان سمنان برای استفاده مسافران در ورودی و خروجی شهرهای استان برپا شد، ابراز کرد: در تمام هشت شهرستان استان این نمایشگاه ها و بازارچه ها برپا شد تا بتوانیم بهترین عرضه صنایع دستی را در سطح استان شاهد باشیم.

تداوم نمایشگاه‌ها در طول سال
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت نوروز و مسافران نوروزی و زائران رضوی محور اصلی این نمایشگاه ها و بازارچه ها بود، بیان کرد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان صنایع دستی طی ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ در استان فروخته شد.

کرم زاده با بیان اینکه در سراسر استان سمنان ۱۱۷ غرفه صنایع دستی برپا شده بود، گفت: در مجموع بیش از ۱۱ میلیون نفر از نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی استان طی تعطیلات نوروز بازدید کردند که رقم خوبی بعد از دو سال تعطیلی سفرهای نوروزی به واسطه کرونا، محسوب می شود.

وی افزود: هرچند به خوبی توانستیم از ظرفیت نوروز و مسافران نوروزی بهره بگیریم اما برپایی بازارچه های صنایع دستی در دیگر ایام سال و به خصوص تابستان با توجه به پیک سفرهای تابستانی نیز در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم این روند رو به جلو را ادامه نیز دهیم زیرا استان سمنان دارای توانمندی های بسیاری در زمینه صنایع دستی و گردشگری است.

کد خبر: ۱۴۵٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha