۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
قیمت شله و حلیم برخلاف وعده مسئولان بازهم افزایش یافت
بازار گزارش می‌دهد؛

قیمت شله و حلیم برخلاف وعده مسئولان بازهم افزایش یافت

مشهد- هنوز یک هفته از وعده رئیس اتحادیه رستوران‌داران مشهد مبنی بر اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان قیمت‌ها افزایش نخواهد داشت نمی‌گذرد که نرخ حلیم و شله به ازای هر کیلو ۵ هزار تومان گران‌تر شد.

بازار-گروه استان‌ها: شله و حلیم دو غذای محبوب و مشتری پسند در ماه مبارک رمضان است که هم‌زمان با فرارسیدن این ماه برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده نرخ آن توسط اتحادیه اعلام می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد هفته گذشته در گفت‌وگو با بازار پیرامون اینکه امسال قیمت شله و حلیم چقدر تعیین‌شده است اظهار کرد: در سال جدید نرخ نامه و یا دستوری مبنی برافزایش قیمت نداشتیم و لذا قیمت‌های اعلامی تا پایان ماه مبارک رمضان تغییر نخواهد کرد.

حسین امیریان در نخستین روز از آغاز ماه مبارک رمضان قیمت یک کیلو کیلوگرم حلیم درجه‌یک را ۳۶ هزار و ۴۰۰ تومان و هم‌چنین یک کیلوگرم شله درجه‌یک را ۴۱ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: اعضای این اتحادیه بر اساس نرخ نامه سال گذشته و قیمت‌های سال ۱۴۰۰ نسبت به ارائه خدمات مشغول به کار هستند و لذا هرگونه افزایش قیمت بدون نرخ نامه جدید و خودسرانه تخلف صنفی محسوب می‌شود.

افزایش قیمت‌ها در عرض یک هفته
درحالی‌که قیمت شله و حلیم در نخستین روز از ماه مبارک رمضان به نرخ های ۳۶ و ۴۱ هزار تومان اعلام شد اما درست در نهمین روز از ما مبارک رمضان و بعد وعده رئیس اتحادیه رستوران‌داران مبنی بر عدم افزایش قیمت‌ها اما نرخ این مواد غذایی افزایش یافت.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد در خصوص افزایش قیمت‌ها در مدت یک هفته اظهار کرد: آخرین نرخ نامه‌ای که برای قیمت غذا با موافقت انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، اتاق اصناف و سازمان صمت به تائید و در اختیار این صنف قرار داده‌شده است متعلق به آذرماه سال گذشته است.

وی بابیان اینکه از آذرماه سال گذشته تاکنون شاهد افزایش قیمت تمامی مواد اولیه و مورد مصرف بودیم اظهار کرد: بر همین اساس بسیاری از اعضای این اتحادیه با حداقل سود نسبت به اداره واحد صنفی خود اقدام می‌کنند.

امیریان افزود: با توجه به افزایش قیمت گوشت و گندم طی سال جاری از انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تقاضای نرخ جدید برای این مواد صورت گرفت که پس از بررسی‌های لازم نرخ‌ اقلام مزبور به اتاق اصناف مشهد و سپس به سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ارسال و در انتها پس از برخی تغییرات قیمت‌های جدید مشخص شد.

وی اذعان کرد: در حال حاضر شله درجه‌یک با گوشت گرم گوسفندی کیلویی ۵۰ هزار تومان، شله درجه‌یک با گوشت گرم گوساله کیلویی ۴۶ هزار تومان، حلیم درجه‌یک با گوشت گرم گوسفندی کیلویی ۴۵ هزار تومان و حلیم درجه‌یک با گوشت گرم گوساله کیلویی ۴۲ هزار تومان به فروش خواهد رسید.

حسن امیریان اظهار کرد: همچنین حلیم درجه‌یک با گوشت گرم گوسفندی به همراه قیمه کیلویی ۴۵ هزار تومان، حلیم درجه‌یک با گوشت گرم گوساله به همراه قیمه کیلویی ۴۲ هزار تومان و حلیم درجه ۲ با گوشت منجمد وارداتی کیلویی ۳۷ هزار تومان به فروش خواهد رسید.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد با اشاره به این موضوع که نرخ نامه سال گذشته به‌نوعی موجب ضرر و زیان صنف رستوران‌داران بود به بازار گفت: در سال گذشته قیمت اجناس و مواد اولیه مورد مصرف مانند برنج و گوشت و رب و حبوبات ۱۰۰ درصد گران شد اما شما مشاهده می‌کنید که افزایش قیمت بر روی غذا به میزان ۳۰ درصد هم نرسید.

وی درباره تعیین نرخ‌های جدید افزود: امیریان اضافه کرد: اگرچه این نرخ نمی‌تواند افزایش قیمت‌ مواد غذایی را برای اعضای اتحادیه پوشش دهد اما از امروز حلیم و شله در مشهد با این نرخ مصوب به فروش خواهد رسید و تمام اعضای اتحادیه ملزم به رعایت آن هستند.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد تصریح کرد: نرخ نامه جدید برای ۸۰ درصد از اعضای اتحادیه ما ارسال‌شده است. نظارت‌ها در خصوص رعایت نرخ مصوب و رعایت نکات بهداشتی از حدود ۱۵ اسفندماه سال قبل در حال انجام بوده و این نظارت‌ها در خصوص رعایت نرخ نامه جدید افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۱۴۵٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha