۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳
تحقق ۷۹ درصد از منابع عمومی قانون بودجه ۱۴۰۰
نایب رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس مطرح کرد

تحقق ۷۹ درصد از منابع عمومی قانون بودجه ۱۴۰۰

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ۷۹ درصد از کل منابع عمومی قانون بودجه سال ۱۴۰۰، معادل هزار و چهار هزار میلیارد تومان تحقق پیدا کرده است

به گزارش بازار، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در تشریح نشست امروز عصر کمیسیون برنامه و بودجه افزود: عملکرد منابع و مصارف (دریافت‌ها و پرداخت‌ها) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در این جلسه با حضور میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونانش و کارشناسان دیوان محاسبات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: هزار و دویست و هفتاد و هفت هزار میلیارد تومان کل منابع عمومی قانون بودجه سال گذشته بود که از این مبلغ ۷۹ درصد تحقق پیدا کرده است، یعنی ۱۰۰۴ هزار میلیارد تومان منابع عمومی در سال ۱۴۰۰ محقق شده است.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: یکی از منابع درآمدی بودجه، درآمدهای پایدار از جمله مالیات، عوارض گمرکی و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای یعنی نفت، گاز و میعانات گازی و واگذاری دارایی‌های مالی و اوراق بود که در خصوص این درآمدها با افزایش روبرو بودیم. ۵۲۸ هزار میلیارد تومان و به عبارتی ۱۱۶ درصد درآمدهای پایدار تحقق پیدا کرده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: درآمدها از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان یعنی ۵۱ درصد محقق شده و از محل واگذاری دارایی‌های مالی و اوراق نیز ۲۷۶ هزار میلیارد تومان و به عبارتی ۶۵ درصد محقق شده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: میرکاظمی در این نشست توضیحاتی را نیز در خصوص موارد محقق نشده ارائه کرد که یکی از آن‌ها عدم تحقق واگذاری سهام دولتی بود.

وی با بیان اینکه بودجه سال گذشته تنها در سقف اول محقق شده است، اظهار کرد: هزینه‌های جاری و عمومی کشور در موارد اجتناب‌ناپذیر پرداخت شده است، ۱۷۶ هزار میلیارد تومان مصارف عمومی در سال ۱۴۰۰ بود که ۱۳۶ هزار میلیارد تومان آن یعنی ۷۷ درصد تا پایان سال در بخش عمرانی تحقق پیدا کرده است.

کد خبر: ۱۴۴٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha