۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۷
چشم بازار روشن| بورس با سهام کوچک در حال کف سازی است
گفتگو با محمد مداح؛ کارشناس و فعال بازار سرمایه

چشم بازار روشن| بورس با سهام کوچک در حال کف سازی است

بازار وارد یک پروسه پینگ پنگی شده و نوبتی، صنایع با هم رشد می کنند به نوعی که شاخص حداقل افت را به خود نبیند.

سمیه شوریابی؛ بازار: امروز شاخص کل رشد ۰/۴ درصدی و شاخص کل هم وزن رشد بیش از ۰/۹ درصدی را تجربه کردند و در انتها در عدد یک میلیون و ۴۷۹ هزار واحد آرام گرفت. ارزش معاملات خرد نیز به حدود ۵۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

بازار چه می‌گوید
مداح در رابطه با بازار امروز گفت: در گروه های خودرویی و پتروشیمی بیشترین ارزش معاملات را شاهد بودیم. نماد های خبهمن و شسپا دارای صف های خرید سنگین و شپدیس نیز بیشترین تاثیر را بر روی شاخص داشت و تا صف خرید هم کار خود را ادامه داد. نماد های همراه و اخابر که بحث افزایش تا ۱۰۰ درصدی قیمت اینترنت و فروش دیتا در روند مثبت آن ها تاثیر گذار بود با صف نشینی کار خود را به اتمام رساندند. از دیگر نماد های تاثیر گذار بر روی شاخص میتوان به نوری، بانک پارسیان و وغدیر اشاره کرد.

مداح افزود: سیمانی ها نیز امروز به واسطه افزایش نرخ فروش در هفته های گذشته و انتظار رشد بیشتر در آینده، خوب درخشیدند. نماد وشمال نیز با بازگشایی سنگین ۲۴٫۹۳_درصدی صف خرید بود. نمادهای گشان و سغرب هم بیشترین نوسان روزانه را از آن خود کردند.

چشم بازار روشن| بورس با سهام کوچک در حال کف سازی است


سهام کوچک پیش تازان امروز
کارشناس بازار سرمایه فعال شدن بازار را بر روی سهام کوچک ارزشمند شمرد و افزود: این سهام کوچک به خاطر افت قیمتی که داشته اند ارزندگی بالایی کسب کرده اند و وضعیت سود سازی خوبی را ایجاد می‌کنند مانند گروه انفورماتیک، بیمه، حمل و نقل؛ که می‌توانند با گزارش فصلی خوبی همراه باشند.

آیا می‌توان به بورس خوش بین بود!؟
مداح با توجه به روند رو به رشد بازار بیان کرد: تا انتهای هفته بازار بر روی سهام کوچک هم چنان میچرخد و هفته آینده دوباره سهام بزرگ می‌توانند بازار را در دست بگیرند و اگر اخبار مثبتی از سمت برجام به بازار مخابره شود مطمئنا شبیه به بازدهی دو هفته اول سال که خودرویی ها و فلزات سردمداران بازار بودند، دوباره این گروها می توانند با همراهی یکدیگر شاخص را به محدوده ۱۶۰۰برسانند و همین که بورس پس از رشد های اخیر در حال حاضر در حال کف سازی در سطوح کنونی است بسیار حائز اهمیت می باشد.

کد خبر: ۱۴۴٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha