۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
برای فعالسازی ظرفیت های تولیدی کشور، باید اطلاع رسانی به موقع در دستور کار قرار گیرد
سرپرست مرکز اطلاع رسانی وزارت صمت:

برای فعالسازی ظرفیت های تولیدی کشور، باید اطلاع رسانی به موقع در دستور کار قرار گیرد

رضایی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت در جلسه با جمعی از مدیران، کارکنان و خبرنگاران وزارتخانه، با اشاره به اهمیت افزایش دقت، سرعت و صحت در اطلاع رسانی و امور مرتبط با روابط عمومی، اقدامات این حوزه و خروجی انرا را محصول تفکر و اندیشه عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، علی اکبر رضایی در جلسه با مدیران، کارکنان و خبرنگاران مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت با اشاره به دستور موکد وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ارتقای شفافیت در روند امور جاری در این وزارتخانه افزود: شخص وزیر صمت بارها تاکید کرده اند، "دانستن حق مردم است و باید صادقانه با مردم، رفتار کنیم و باید حرفی را بگوییم و قولی را بدهیم که توان انجام آن را داریم".

رضایی با اشاره به نامگذاری "جهش تولید" برای سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری و با یادآوری تاکیدات وزیر صمت بر ضرورت کار جهادی در ارکان وزارت صنعت، معدن و تجارت و خدمت صادقانه و بی منت به ملت شریف ایران، تصریح کرد: یکی از مقتضیات اساسی امروز کشور، جلب مشارکت همگانی در تلاش برای تحقق حداکثری اهداف "جهش تولید" است.

وی گفت: فراهم آوردن ارتباط حسنه و متقابل با مخاطبان وزارتخانه و مسئولان مربوطه، یک مسئولیت عام برای مجموعه ما نیست، بلکه یک تکلیف مصرح است و باید به عنوان یک دستورالعمل در روند کارها مورد توجه جدی قرار گیرد.

رضایی با یادآوری بخشی از وظایف و ماموریت‌های حوزه ارتباطات بر ضرورت ایجاد یک استراتژی رسانه ای مبتنی بر برنامه محوری تاکید کرد.

وی افزود: امروز یکی از بایدهای حوزه روابط عمومی، پیوند عمیق تر با دانشگاها، ‌مراکز علمی و نخبگان این حوزه است تا بتواند با بکارگیری دانش و تجربیات موفق به بالندگی و رشد همه جانبه دست یابد.

رضایی با اشاره به ظرفیت های گسترده وزارت صمت در تاثیر گذاری بر توسعه اقتصادی کشور و ارتقای معیشت عمومی مردم، تصریح کرد: رعایت اصول حرفه ای در کار اطلاع رسانی، تبلیغات، ارتباط گسترده با رسانه ها و توجه ویژه به رسانه های تخصصی؛ می تواند در افزایش اعتماد عمومی به روند خدمات رسانی وزارتخانه و حتی دولت، کاملاً موثر واقع شود.

وی گفت: پاسخ گویی به موقع به شبهات و ابهامات، جمع آوری و تمرکز اطلاعات و اخبار مربوط به فعالیتها، اقدامات، طرحها و برنامه های وزارتخانه، از پیش زمینه های موثر در روند جلب همکاری و همراهی مردم و همه بخش های موثر برای تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صمت با اشاره به نامگذاری سال های اخیر از سوی مقام معظم رهبری با محوریت رونق تولید در کشور، تصریح کرد: یکی از ملزومات توسعه همگن همه بخش ها و جهت دهی به توان عمومی کشور به سوی یک هدف مشخص، ایجاد ارتباط مستقیم و مستمر مردم و مسئولان است.

رضایی تاکید کرد: برای امیدآفرینی در طبقات مختلف جامعه و در راستای همسوسازی نگاه ها به سمت فعالسازی همه ظرفیت ها باید با دریافت گزارش فعالیتها، طرحها و برنامه های بخشهای مختلف وزارتخانه و انتقال صحیح آنها به آحاد مردم تلاش کنیم و این مهم نیازمند برقراری ارتباط مستقیم با همکاران و ذینفعان عام و خاص است.

وی با تشکر از تلاش‌های صورت گرفته توسط همکاران روابط عمومی در ایام عید و از زمان شیوع بیماری کرونا همراه با همه بخشهای تخصصی وزارت صمت در تنظیم بازار و در ستاد مقابله با ویروس کرونا و تولید به صورت شبانه روزی، نسبت به انعکاس اخبار و اطلاعات به لحظه به جامعه اقدام کردند، افزود : مجموعه روابط عمومی وزارت صمت تکلیف دارد با انسجام و هماهنگی میان حوزه های مختلف برای اطلاع رسانی دقیق و به موقع به افزایش اطلاعات جامعه از اقدامات ‌و عملکرد حوزه های مختلف وزارتخانه کمک نماید.

کد خبر: ۱۴٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha