۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
فقدان فضای مناسب یکی از مشکلات دانش بنیان‌ها در استان سمنان است
استاندار سمنان در گفتگو با بازار:

فقدان فضای مناسب یکی از مشکلات دانش بنیان‌ها در استان سمنان است

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه فقدان فضای مناسب یکی از مشکلات دانش بنیان‌ها در استان است، گفت: سعی داریم با ایجاد فضاهایی در دانشگاه سمنان این مشکل را رفع کنیم.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ۱۶۵ شرکت در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان فعالیت دارند که سعی داریم از این شرکت ها حمایت کنیم، بیان کرد: برخی دغدغه هایی از سوی شرکت های دانش بنیان موجود در استان مطرح می شود که خود را ملکف به رفع آنها می کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلات شرکت های دانش بنیان به صورت ویژه مطرح و پیگیری می شود، ابراز کرد: راه اندازی کارگروه تحقق شعار سال و رفع مشکلات شرکت های دانش بنیان یکی از اقداماتی است که تاکنون انجام شده است.

دغدغه دانش بنیان‌ها
استاندار سمنان گفت: یکی از دغدغه هایی که دارند فضا برای تولید است که در این باره پیگیری هایی صورت گرفته است از سوی دیگر باید گفت زمین در دانشگاه سمنان وجود دارد اما باید قبل از اختصاص آن، مقوله سند و مسائل اجرایی در رابطه با این زمین حل و رفع شود تا بتوانیم آن را در اختیار دانش بنیان ها قرار دهیم.

مشکلات شرکت های دانش بنیان به صورت ویژه مطرح و پیگیری می شود

هاشمی با بیان اینکه برخی واحد ها نیاز به تسهیلات دارند، تاکید کرد: سعی شده که جلسات متعددی با شرکت های دانش بنیان داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات آنها از جمله نقدینگی و تسهیلات بانکی را مورد بررسی قرار دهیم تا با همکاری بانک های عامل تسهیلات در اختیار این شرکت ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ضرورت ورود جدی دانش بنیان ها به گردشگری به مثابه یک صنعت پرسود در استان سمنان از جمله مهمترین تاکیدات ما در راستای تحقق شعار سال مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، بیان کرد: جذب سرمایه گذاری و استفاده از فرصت ها باید در این زمینه اولویت باشد.

اقلام مصرفی استان از دانش بنیان‌ها تامین شود
استاندار سمنان با بیان اینکه مسئولان دستگاه ها ملکف هستند تا اقلام مورد نیاز شان را در میان محصولات دانش بنیان استان سمنان تهیه کنند، تاکید داشت: این امر یکی از راهکارهای حمایت از شرکت های دانش بنیان و کاهش مشکل تامین بازار برای محصولات و خدمات این شرکت ها است.

هاشمی همچنین خواستار حرکت دانش بنیان ها در زمینه هایی شد که استان سمنان به آنها نیاز دارد.

به گزارش بازار، سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی سال تولید دانش بنیان و اشتغال زا نامگذاری شده است.

کد خبر: ۱۴۴٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha