۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
تکیه بر فروش نفت خام حتی در شرایط دشوار اقتصادی مجاز نیست
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

تکیه بر فروش نفت خام حتی در شرایط دشوار اقتصادی مجاز نیست

موسوی، عضو کمیسون انرژی مجلس گفت: از آنجا که نفت یک سرمایه ملی و بین نسلی است لذا مجاز نیستیم حتی در شرایط سخت اقتصادی نیز با این منابع خدادادی بازی کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید موسی موسوی با اشاره به افزایش تولید نفت به میزان پیش از تحریم‌ها، به راهکارهای افزایش صادرات طلای سیاه اشاره کرد و گفت: اگرچه توفیقاتی در زمینه تولید نفت طی ماه‌های اخیر به دست آمده است اما متاسفانه عمده این تولید صرف صادرات می‌شود چراکه شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که به ارز حاصل از صادرات نفت خام نیاز دارد.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه تولید چند برابر شده اما نکته تلخ ماجرا این است که تمام توان ما صرف صادرات نفت خام می‌شود در حالی که نفت یک سرمایه ملی و بین نسلی است لذا ما مجاز نیستیم حتی در شرایط دشوار اقتصادی نیز با این منابع خدادادی، بازی کنیم، بنابراین نگهداشت و تبدیل این محصول به محصولات بیشتر و با ارزش افزوده ضروری است.

وی نگهداشت میادین فعلی و توسعه دیگر میادین مشترک را ضروری دانست و گفت: باید درآمد حاصل از تولید نفت را صرف توسعه میادین و سرمایه‌گذاری در میادین جدید کرد تا آینده کشور تضمین شود، درواقع تولید و فروش صرف، سبب عقب ماندن ما در توسعه میادین مشترک می‌شود و اگر در میادین سرمایه‌گذاری نشود سال‌های ‌آتی این میزان تولید را نیز نخواهیم داشت.

عضو کمیسون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین باید همکاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در صنعت نفت برای توسعه پروژه‌های صنعت نفت در بخش بالادست و پایین‌دست، براساس مشارکت‌های مرسوم توسعه یابد، این مهم با تصمیماتی مبتنی بر شتاب‌دهی به اتمام طرح‌های نیمه‌تمام میادین مشترک نفت و گاز و انعقاد قراردادهای جدید مربوط به توسعه و تولید از میادین مشترک همراه است.

کد خبر: ۱۴۴٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha