۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
رابطه صنعت و دانشگاه با ارتقای سطح تکنولوژی تقویت می‌شود
رئیس اتاق کرمان:

رابطه صنعت و دانشگاه با ارتقای سطح تکنولوژی تقویت می‌شود

رئیس اتاق کرمان می‌گوید: صنایع ایران به‌واسطه محرومیت نسبی از تکنولوژی پیشرفته، احساس نیاز کمتری به دانشگاه احساس می‌کنند و با بالا بردن سطح تکنولوژی می‌توان ارتباط صنعت و دانشگاه را تقویت کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق کرمان با اشاره به توانمندی و علاقه‌مندی اساتید دانشگاه برای ارتباط با صنعت و همچنین نیاز صنعت به دانشگاه، گفت: این ارتباط آن‌چنان‌که باید شکل نگرفته و شاید یکی از دلایل آن عدم احساس نیاز صنایع به دانشگاه است زیرا از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده نمی‌کنند.

طبیب زاده در دیدار با معاون پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: اگر بتوانیم سطح تکنولوژی را در صنعت بالا ببریم، صنایع خود علاقه‌مند به همکاری با دانشگاه خواهند شد.

رئیس اتاق کرمان با اشاره به شعار سال مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» بیان کرد: در سال گذشته کارگروه تحقق شعار توسط اتاق کرمان مصادیق پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها را مشخص کرد و پیگیری‌های لازم انجام شد که پیشنهاد می‌شود در حوزه دانش‌بنیان نیز چنین اتفاقاتی در سال جاری برنامه‌ریزی شود.

طبیب زاده افزود: اتاق کرمان تجربه لازم را دارد و می‌تواند بستر را آماده کند و از سوی دیگر دانشگاه دانش کافی را ارائه دهد تا در حوزه دانش‌بنیان نیز همکاری‌های خوبی شکل گیرد.

وی گفت: حتماً دلایلی وجود دارد که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کرمان بیشتر از ۶۰ مورد نشده‌اند، نقش کمی در درآمد ناخالص داخلی دارند و فضای کسب‌وکار برای آنها مناسب نیست، که همه این موارد باید بررسی و پیگیری شوند.

در این نشست دکتر رنجبر، معاون پژوهشی، دکتر ثمره صلواتی، رئیس حوزه ارتباط دانشگاه با صنعت و دکتر نظام‌آبادی، پور معاون پژوهشی سابق دانشگاه شهید باهنر کرمان و همچنین دکتر رستمی، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق کرمان حضور داشتند.

اتاق کرمان از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان همکار برگزیده دانشگاه شهید باهنر کرمان در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه انتخاب شد و به همین منظور معاون پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان و جمعی از اساتید با حضور در اتاق کرمان، این انتخاب را با اهدای لوح تقدیر به سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق کرمان تبریک گفتند.

کد خبر: ۱۴۴٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha