۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان ملی بهره‌وری ایران و اتاق تعاون ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان ملی بهره‌وری ایران و اتاق تعاون ایران

با هدف تحقق سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی کشور، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان ملی بهره‌وری و اتاق تعاون ایران امضا شد.

به گزارش بازار، با هدف تحقق سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی کشور، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان ملی بهره‌وری ایران به‌عنوان متولی امر بهره‌وری در کشور و اتاق تعاون ایران با مأموریت توسعه همه‌جانبه و کیفی فعالیت‌های بخش تعاون در حوزه‌های مختلف، تقویت اتاق‌های تعاون استان‌ها و کمک به افزایش سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی امضا شد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در این مراسم، امضای این تفاهمنامه را گام مهم و موثری دانست و با بیان اینکه انعقاد این تفاهم‌نامه فرصت مغتنمی است که فرصت‌های مشترک را شناسایی کرده و روی آنها کار کنیم، افزود: سازمان ملی بهره‌وری به عنوان نماینده APO در ایران و با توجه به دانش ضمنی سازمان در این سال‌ها، آمادگی دارد در زمینه توانمندسازی و ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی در بخش تعاون، همکاری لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملی بهره‌وری ایران به‌زودی به عنوان نماینده APO در ایران از مراجع صدور گواهینامه بین‌المللی برای مشاوران حوزه بهره‌وری خواهد بود، تاکید کرد: سازمان این توان را دارد که در حوزه تعاون مشاوران متخصصی را تربیت کند.

پیشوایی همچنین یکی از مأموریت‌های مهم سازمان بهره‌وری ایران را اعتباردهی جوایز ملی مرتبط با بهره‌وری و تعالی سازمانی دانست و با بیان اینکه در حال حاضر چهار جایزه در سطح ملی دارای اعتبار و مورد تایید سازمان است و یک جایزه هم در دست بررسی است، گفت: سازمان همچنین آمادگی دارد جایزه بهره‌وری در بخش تعاون را طراحی و تدوین کند.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری با بیان اینکه نوآوری، رقابت و همکاری، موتور بهره‌وری را به حرکت در می‌آورند، افزود: ترکیب تعاون و نوآوری الگوی خوبی است تا زیست‌بوم بهره‌وری در هر مجموعه‌ای شکل بگیرد. معتقدم باید در درون بخش این توانمندسازی صورت گیرد. همچنین برای ساختن آینده روشن برای نسل‌ بعدی راهی جز ارتقای بهره‌وری نیست.

وی با بیان اینکه راهبرد سازمان ملی بهره‌وری در سال جدید، ایجاد حرکت ملی بهره‌وری است، یکی از راهبردهای دیگر این سازمان را ایجاد یک ستاد چابک و دانا با بازوان توانمند مانند دانشگاه‌ها، بخش تعاون و ... دانست و تصریح کرد: باید موضوع بهره‌وری به یک مطالبه ملی در سطح جامعه تبدیل شود، از این‌ رو می‌کوشیم مردم و متخصصان را در حوزه بهره‌وری دغدغه‌مند کنیم. به عنوان مثال، چند وقتی است به‌دلیل انتشار فیش‌های حقوق برخی مدیران در شبکه‌های اجتماعی، مردم نسبت به حقوق‌های نجومی حساس شده‌اند، در حالی که مدیرانی هم هستند که به دلیل ناکارآمدی، هزینه بیشتری بر کشور تحمیل می‌کنند. به طوری که موجب اتلاف کهکشانی در کشور شده‌اند.

در این مراسم، بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران نیز، گفت: موضوع بهره‌وری یکی از مولفه‌هایی است که باید در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار ‌گیرد.

وی ضمن بیان اینکه ۳/۵ درصد از رشد اقتصادی کشور باید از محل بهره‌وری تامین شود در حالی که سهم بهره‌وری از رشد اقتصادی رقم قابل‌توجهی نیست، بر آمادگی اتاق تعاون ایران برای همکاری و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سازمان ملی بهره‌وری ایران تاکید کرد و گفت: بخش تعاون به عنوان یکی از بخش‌های اقتصادی کشور، می‌تواند از تخصص، ظرفیت و توانمندی‌های این سازمان بهره‌مند شود.

به اشتراک‌گذاری تجارب و دانش ضمنی سازمان ملی بهره‌وری ایران و اتاق تعاون ایران در راستای ارتقای بهره‌وری سازمانی و نیروی انسانی، تقویت و توسعه رویکرد بهره‌وری در شرکت‌ها و نهادهای بخش تعاون، تسهیل استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در شرکت‌های بخش تعاون و ترویج و تبیین مفهوم بهره‌وری در بخش تعاون از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است. با هدف تحقق سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی کشور، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان ملی بهره‌وری ایران به‌عنوان متولی امر بهره‌وری در کشور و اتاق تعاون ایران با مأموریت توسعه همه‌جانبه و کیفی فعالیت‌های بخش تعاون در حوزه‌های مختلف، تقویت اتاق‌های تعاون استان‌ها و کمک به افزایش سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی امضا شد.

کد خبر: ۱۴۴٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha