۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
مشکلات واحدهای صنعتی فارس در سطوح ملی پیگیری می‌شود
نماینده شیراز در مجلس:

مشکلات واحدهای صنعتی فارس در سطوح ملی پیگیری می‌شود

شیراز- نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی و شهرک‌های صنعتی در سطوح ملی و استانی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، روح الله نجابت در جلسه بررسی مسائل و مشکلات صنعتگران در شهرک صنعتی بزرگ شیراز از اهتمام ویژه برای پیگیری و رفع مشکلات واحدهای صنعتی و شهرک های صنعتی خبر داد و گفت:مسائل و مشکلات موجود در دو سطح استانی از طریق دستگاه های اجرایی استان و سطح ملی از طریق حضور در وزارت خانه ها و نهاد های دولتی پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه اکثر مشکلات و چالش های شهرک صنعتی بزرگ شیراز و واحدهای صنعتی با راهکارهای اجرای آن را توسط گروه کارشناسی ،احصا و دسته بندی کرده ایم، گفت: حضور مستمر در شهرک های صنعتی شیراز و زرقان و بازدید از واحدهای صنعتی برای امسال برنامه ریزی شده تا بتوانیم بصورت میدانی و باحضور مدیران دستگاه های اجرایی به رفع مشکلات تولید بپردازیم.

نجابت بااشاره به مشکلات مطرح شده از سوی سرمایه گذاران گفت: امیدواریم با هم افزایی دستگاه های اجرایی و استفاده از ظرفیت نمایندگان در مجلس و نیز کمک و همراهی صنعتگران بتوانیم گام های مناسبی برای اعتلای صنعت فارس برداریم.

بزرگترین شهرک صنعتی جنوب کشور نیازمند توجه ویژه
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس نیز در سخنانی با بیان اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز بعنوان بزرگترین شهرک صنعتی جنوب کشور نیازمند توجه ویژه است، گفت: در این زمینه با اولویت بندی مشکلات،طرح های توسعه و تکمیل زیرساخت ها در برنامه قرارگرفته است.

سید مصطفی هاشمی افزود: طرح مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب و ارتقای سیستم تصفیه خانه فعلی هفته آینده به مناقصه خواهد رفت و عملیات اجرایی آن با انتخاب پیمانکار آجرایی می شود.

وی از اجرای طرح ویژه نظارت بر ساخت و ساز واحدها و مقابله با پدیده دلالی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز خبر داد و گفت:در زمینه فسخ اراضی راکد و خلع ید آنها با جدیت و بدون هیچ گونه اغماضی در دستور کار قرارگرفته و در این زمینه بر اساس قانون اقدام می کنیم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس تاکید کرد:امسال فسخ اسکلت سوله هایی که در دهه های ۷۰و ۸۰ساخته و رها شده اند نیز در برنامه قراردارد.

هاشمی با تاکید بر اینکه برگزاری مزایده قطعات اراضی باقیمانده در شهرک صنعتی شیراز با هدف شفاف سازی در واگذاری ها و جلوگیری از رانت و فساد انجام می شود، گفت: در حال پیگیری از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی هستیم تا واگذاری اراضی به شرکت های دانش بنیان وواحد های صنعتی دارای طرح توسعه خارج از شمول مزایده انجام شود.

وی تعریض جاده اصلی دسترس شهرک صنعتی و نیز ایجاد مسیر دوم برای تسهیل در عبور و مرور به شهرک صنعتی را از دیگر برنامه ها اعلام و تصریح کرد:در این زمینه گزینه های مختلفی با همکاری سایر دستگاه های ذیربط در حال بررسی است.

تامین پایدار آب شهرک صنعتی
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس همچنین در خصوص تامین پایدار آب شهرک صنعتی بعنوان یکی از مهمترین زیرساخت ها با اشاره به انعقاد قرارداد با شرکت آبفا برای تامین حدود ۵۰لیتر برثانیه بخشی از آب شرب شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت: اجرایی شدن این قرارداد می تواند بخشی از کمبود آب این شهرک صنعتی را برطرف کند.

وی افزود: در خصوص استفاده از پساب تصفیه خانه شیراز که در مجاورت شهرک صنعتی قراردارد برای استفاده در صنایعی که نیاز به آب غیر شرب دارند نیز با شرکت آبفای شیراز مذاکره شده است.

هاشمی همچنین در خصوص گلایه صنعتگران از درمانگاه شهرک صنعتی نیز گفت:با توجه به اینکه تمامی کارفرمایان و کارگران مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز زیر پوشش تامین اجتماعی هستند ضرورت دارد مدیریت درمان تامین اجتماعی نسبت به تحویل گرفتن درمانگاهی که بر اساس آخرین استاندارها ساخته و آماده شده اقدام کند.

تامین روشنایی در تمامی خیابانهای شهرک صنعتی و بهسازی شبکه و رفع نواقص و نیز انجام عملیات آسفالت و لکه گیری و ترمیم آسفالت خیابانها و معابر از دیگر مواردی بود که مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس بر اجرای آنها تا از هفته آینده تاکید کرد.

کد خبر: ۱۴۴٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha