۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
صادرات صنایع دستی ۲ میلیون دلار برای مازندران ارزآوری داشت
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

صادرات صنایع دستی ۲ میلیون دلار برای مازندران ارزآوری داشت

ساری - مدیرکل میراث فرهنگی مازندران، میزان صادرات صنایع دستی و سوغات را در سال قبل بیش از دو میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این محصولات به کشورهای مختلف ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سیف الله فرزانه پیش ازظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در میراث فرهنگی مازندران ارزآوری صنایع دستی از صادرات طی سال قبل را بیش از دو میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این درحالی است که میزان فروش صنایع دستی در بازار داخلی نیز از ۱۲ میلیارد تومان فراتر رفت.

وی با بیان اینکه پارسال بیش از ۵۰ بازارچه و نمایشگاه فروش صنایع دستی و سوغات در استان برگزار شد، برپایی دوره های آموزش صنایع دستی برای بیش از یک هزار نفر را از جمله برنامه ها برای تقویت این حوزه عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اظهار اینکه سال قبل صنایع دستی و سوغات استان رواج خوبی داشت، دریافت ۱۷ نشان مرغوبیت کالا و اهدای دو نشان درجه هنری را از جمله موفقیت های صنایع دستی استان در سال تولید ملی بیان کرد.

فرزانه به حمایت های صورت گرفته از هنرمندان و فعالان صنایع دستی اشاره و اضافه کرد: سال قبل بیش از هشت میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان برای توسعه فعالیت های صنایع دستی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سال قبل بیش از هزار و ۲۰۰ پروانه تولید صنایع دستی به صورت گروهی و یا فردی صادر شده است، یادآور شد: در حال حاضر هنرمندان صنایع دستی در قالب هفت انجمن مشغول فعالیت هستند.

کد خبر: ۱۴٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha