۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
جابجایی ۱۰۰ هزار مسافر توسط راه آهن اصفهان در تعطیلات نوروزی
مدیرکل راه آهن استان اصفهان خبر داد

جابجایی ۱۰۰ هزار مسافر توسط راه آهن اصفهان در تعطیلات نوروزی

اصفهان - سادات حسینی، مدیر کل راه آهن استان اصفهان گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال بیش از ۱۰۰ هزار مسافر توسط راه آهن اصفهان جابجا شدند.

سیدرضا سادات حسینی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ۲۱ منطقه راه آهن در سراسر کشور فعال است، اظهار داشت: راه آهن اصفهان به دلیل شرایط خاص صنعتی، گردشگری و جغرافیایی استان در جایگاه ویژه ای است.

وی با بیان اینکه مجموعه راه آهن استان اصفهان دارای بیش از ۶۸۱ کیلومتر خط اصلی و حدود ۱۸۸ کیلومتر خط مانوری است، ابراز داشت: به دلیل پتانسیل های بالقوه اقتصادی اصفهان این استان دارای ۶۶ کیلومتر خط ریلی صنعتی و تجاری نیز است.

اصفهان ۳۳ درصد از تخلیه بار کشور را برعهده دارد
مدیرکل راه آهن استان اصفهان با اشاره به اینکه خطوط ریلی این استان از نظر تخلیه بار نخست رتبه کشوری را دارا هستند، تصریح کرد: حدود ۳۳ درصد از سهم کل کشور در این موضوع مربوط به استان اصفهان است.

وی با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی امسال و پیش بینی افزایش سفرهای نوروزی خاطرنشان کرد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۰ هزار مسافر توسط خطوط ریلی راه آهن استان اصفهان جابجا شدند.

افزای ۵۹ درصدی جابجایی مسافر و رونق مجدد صنعت گردشگری
سادات حسینی با اشاره به اینکه این تعداد جابجایی مسافر در تعطیلات نوروزی امسال نسبت به سال گذشته افزایش ۵۹ درصدی را داشته ایم که نشان از رونق مجدد صنعت گردشگری اصفهان و رشد اقتصاد توریستی دارد، گفت: این مسافرها توسط قطارهای مسافری از مبدا به مقصد استان و قطارهای مسافری عبوری از حوزه راه آهن اصفهان جابجا شده اند.

وی با اشاره به اینکه تلاش می شود در ارائه خدمات به مسافران بهترین ها انجام شود، افزود: این موضوع در سال جدید بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه آهن استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اصول در ارائه خدمات حرکت قطار در زمان مقرر است، خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروزی امسال تاخیر از مبدا قطارهای مسافری با ۹۰ درصد کاهش به کمترین زمان ممکن رسیده است.

وی تاکید کرد: حفظ سلامت مسافران و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همچنین ایمنی قطارها و توجه ویژه به حرکت منظم قطارها در کنار توجه به ظاهر ایستگاه ها و همچنین تمیزی و آراستگی و زیبایی آنها از جمله اقداماتی است که انجام شده و همچنان مورد توجه مدیران اداره کل راه آهن استان اصفهان است.

کد خبر: ۱۴۴٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha