۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
۲۵ سد گلستان قابلیت اجرای طرح های گردشگری آبی دارد
سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان:

۲۵ سد گلستان قابلیت اجرای طرح های گردشگری آبی دارد

گرگان- سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: ۲۵ سد بزرگ و کوچک مخزنی گلستان ظرفیت ایجاد گردشگری آبی دارد.

به گزارش خبرگزاری بازار، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان سید محسن حسینی اظهار کرد: وقتی سد مخزنی بزرگ یا کوچکی در استان ساخته می شود تنها نباید برای تامین آب یا کنترل سیلاب  از آن استفاده کرد بلکه می تواند ظرفیت‌های بزرگی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری وتولید ثروت در استان باشند.

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان این که ۱۴ سد بزرگ و سدهای کوچک مخزنی متعدد در گلستان وجود دارد، افزود: با بررسی هایی که در شرکت آب منطقه ای استان انجام شد، ۲۵ نقطه گردشگری آبی در استان تعیین شده است که در نظر داریم در صورت تصویب این نقاط گردشگری آبی، در سال ۱۳۹۹ با اولویت و ترتیب زمانی برای همه این نقاط فراخوان جذب سرمایه گذار را انجام دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز در این جلسه اظهار کرد: گردشگری آبی در سطح استان گلستان از چندین سال قبل با تعامل و همکاری بین شرکت آب منطقه ای و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیگیری می شد و نقاط مستعدی شناسایی و ظرفیت هایی برای این نقاط دیده وپایه گذاری مناسبی در استان شکل گرفت ولی با توجه به مقررات نامناسب، به نتیجه خاصی منجر نشد ولی با تدوین شیوه نامه گردشگری آبی توسط دو وزارتخانه، امیدواریم به نقاط روشنی دست پیدا کنیم.

احمد تجری افزود: در کل دنیا گردشگری در حوزه های مختلف مثل کشاورزی و گردشگری آبی و ورزشی شکل گرفته است و علاقه مندان خود را دارد.

وی افزود: برای آغاز کار در این حوزه ابتدا لازم است سدها و تاسیسات آبی که شرایط مساعدتری برای سرمایه گذاری دارند را تصویب و جنبه اجرایی آن را با سرعت بیشتری عینیت ببخشیم و همه ظرفیت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این بخش آماده است.

کد خبر: ۱۴٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha