۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
کنگره آمریکا درصدد فضاسازی علیه مذاکرات برجام است
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس:

کنگره آمریکا درصدد فضاسازی علیه مذاکرات برجام است

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: فضاسازی های اخیر کنگره علیه ایران نمی تواند برنامه جامع اقدام مشترک را تحت الشعاع قرار دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، یعقوب رضازاده، در رابطه با ارائه طرح ضد ایرانی در کنگره علیه لغو تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی دولت بایدن، گفت: قانونگذاران آمریکایی فقط ژست حمایت از حقوق بشر می گیرند وگرنه به خوبی می دانند ایران موجب از بین رفتن گروه های تروریستی مانند داعش در منطقه غرب آسیا شده است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری خواهان مخالف دولت بایدن هستند از این رو تلاش می کنند وی در عرصه سیاست خارجی نتواند برنامه هایش را اجرایی کند، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود از زمان تلاش بایدن برای پیوستن به برنامه جامع اقدام مشترک، نمایندگان کنگره طرح های ضدایرانی متعددی را ارائه کردند تا برجام را تحت الشعاع قرار دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه سیاستمداران ایالات متحده در دولت و کنگره دارای تنش سیاسی هستند و این مهم موجب شد نتوانند در حوزه سیاست خارجی به یک رویه واحد دست پیدا کنند لذا مشاهده می شود که مقامات سیاسی این کشور اظهارنظرهای متعدد و متناقضی نسبت به برجام دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک طرح ضد ایرانی در کنگره علیه لغو تحریم سپاه نمی تواند مذاکره کنندگان ایرانی را تحت فشار سیاسی قرار دهد زیرا حقوق ایران در چارچوب گفتگوهای هسته ای مشخص است و باید منافع ملی تامین شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان به دولتمردان آمریکایی توصیه می شود به فضاسازی های اخیر کنگره توجهی نکنند زیرا ایران از خط قرمز خود رد نمی شود.

کد خبر: ۱۴۴٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha