۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
۵۵۶ محصول دانش بنیان در مازندران تولید می‌شود
در گفتگو با بازار؛

۵۵۶ محصول دانش بنیان در مازندران تولید می‌شود

ساری- معتمدزادگان، رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: سالانه بیش از ۵۵۶ محصول توسط شرکت های دانش بنیان مستقر در استان تولید و روانه بازار می شود.

علی معتمدزادگان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان با وجود نیروهای متخصص می تواند سبب تحول در منطقه و کشور شود، افزود: در سال جاری تولید واشتغال با حوزه دانش بنیان گره زده شده است.

وی با اینکه مازندران شرکت های دانش بنیان باید سهم بیشتری از تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص دهند از تشکیل ستاد تحول دانش بنیان در استان خبر داد و افزود: از مجموع بیش از شش هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان حدود سه هزار و ۲۰۰ واحد در استان های کشور فعال هستند.

وی ادامه داد: ۹۶ شرکت دانش بنیان در استان وجود دارد و در مجموع ۵۵۶ محصول دانش بنیان تولید می شود و از نظر تعداد رتبه ۱۱ و فروش محصولات رتبه ششم را دارا هستیم.

معتمدزادگان یادآور شد: امیدواریم با برنامه های حمایتی و بسته های تشویقی که شامل ۱۵ بند به شمار می رود، نسبت به دانش بنیان کردن شرکت ها اقدام و اقتصاد دانش بنیان استان را تقویت کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران افتتاح پردیس پارک علم و فناوری استان را از جمله برنامه ها ذکر کرد و گفت: بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط شرکت های دانش بنیان تاکنون در این پردیس صورت گرفته است.

وی گفت: در سال جاری سه مرکز رشد در شهرهای بزرگ ایجاد می شود و طراحی و ایجاد ناحیه فناوری در استان نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۱۴۴٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha