۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
کرونا ۱۲ واحد بوم گردی استان همدان را از چرخه گردشگری خارج کرده است
معاون گردشگری همدان اعلام کرد:

کرونا ۱۲ واحد بوم گردی استان همدان را از چرخه گردشگری خارج کرده است

همدان - خاکسار، معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: شیوع ویروس کرونا طی دوسال اخیر ۱۲ واحد بوم گردی استان همدان را از چرخه گردشگری خارج کرد.

علی خاکسار در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه خانه های بوم گردی در استان همدان طی کمتر از یک دهه قبل شکل گرفته و بیشتر در بافت تاریخی شهرها و در روستاها مستقر هستند، گفت: خانه‌های بوم گردی نقش موثری در توزیع عادلانه ثروت و فضای کسب و کار دارد و موجب سرمایه‌گذاری و رونق کسب و کارهای کوچک می‌شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان عنوان کرد: ایجاد خانه های بوم گردی به حفظ معماری سنتی و بومی مناطق کمک می کند و برای جامعه محلی اشتغال و درآمد زایی خواهد داشت.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر ۳۰ واحد بوم گردی در نقاط مختلف استان همدان دایر است، گفت: شیوع ویروس کرونا طی دوسال اخیر ۱۲ واحد بوم گردی استان همدان را از چرخه گردشگری خارج کرد.

خاکسار با بیان اینکه سالانه قریب به ۴۰ هزار نفر از خانه های بوم گردی همدان دیدن می کنند، گفت: خانه های بوم گردی در استان همدان علاوه برایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر موجب رونق اقتصاد جوامع محلی نیز هستند.

کد خبر: ۱۴۴٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha