۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
قانون انتشار دسترسی آزاد به اطلاعات تنها قانون شفاف در کشور است

قانون انتشار دسترسی آزاد به اطلاعات تنها قانون شفاف در کشور است

نماینده کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قانون انتشار دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب سال ۱۳۸۷ مجلس تنها قانون شفافیت در کشور است.

به گزارش بازار، نیک پی نماینده کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اگر دستگاه‌های مشمول، سازمان‌های صنفی و کلیه موسساتی که در این قانون مشخص و مشمول هستند یعنی موسسات عمومی و خصوصی ارائه دهنده خدمات ممانعت از دسترسی به اطلاعات، فعل یا ترک فعلی در انجام وظیفه کمیسیون کنند، جرم محسوب و جرایم نقدی و جرایم دیگر مشمول خواهد شد.

نیک پی گفت: در مورد کانون وکلا و سایر سازمان‌های حرفه‌ای و صنفی از سال ۹۶ که سامانه مرتبط با این قانون راه اندازی شد، ۲۸۰۰ دستگاه از جمله قوه مجریه، مقننه، قضاییه، موسسات خصوصی که ذیل نظام مهندسی، پزشکی، روانشناسی، کانون وکلا، سازمان نظام پرستاری و کانون‌های کار هم مشمول این قانون می‌شوند.

وی تاکید کرد: از دستگاه‌های نظارتی درخواست می‌کنم که به صورت ویژه نسبت به این ترک فعل رسیدگی کنند و با توجه به تخلف آشکار علی رغم پیگیری‌های مکرر رئیس کمیسیون و تاکید مقام معظم رهبری که در خصوص شفافیت دارند، هنوز به موضوع این قانون و شفافیت در صدور مجوزها تمکین نکرده اند.

کد خبر: ۱۴۴٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha