۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
هوش مصنوعی در تبلیغات محیطی

هوش مصنوعی در تبلیغات محیطی

امروزه فناوری های نوین٬ که هوش مصنوعی از مهم ترین آنها به شمار می آید٬ نقش بسزایی در موفقیت کسب و کارها و ایجاد مزیت رقابتی برای آنها ایفا می کند.

به گزارش بازار، امروزه فناوری های نوین٬ که هوش مصنوعی از مهم ترین آنها به شمار می آید٬ نقش بسزایی در موفقیت کسب و کارها و ایجاد مزیت رقابتی برای آنها ایفا می کند. هوش مصنوعی در بسیاری از حوزه های صنعت وارد شده و فعالیت‌های صنایع مثل شرکت تبلیغاتی را بطور چشمگیری تغییر داده است. هوش مصنوعی (AI)، پردازش زبان طبیعی (NLP)، فناوری حسگر، و اینترنت اشیا (IoT) پتانسیل زیادی برای تغییر بازی در شیوه‌های بازاریابی دارند. در هوش مصنوعی، ماشین‌ها عملکردهای شناختی مانند "یادگیری" و "حل مسئله" را از روی ذهن انسان‌ها تقلید و شبیه سازی می کند. یکی از حوزه‌هایی که هوش مصنوعی به آن وارد شده و شکاف‌های بسیاری را پر کرده است، صنعت تبلیغات و به تازگی تبلیغات محیطی می باشد. از آنجایی که در تبلیغات روان‌شناسی، زبان‌شناسی، فلسفه و بسیاری از حوزه‌های دیگر دخیل هستند به خوبی می توان در تبلیغات محیطی، تحلیل داده‌های مشتریان، اجاره بیلبورد در تهران و شهرستان‌ها، کمپین‌های تبلیغاتی، انتخاب مسیرهای مناسب تبلیغات، پردازش تصویر نقشه‌ها و ... از هوش مصنوعی استفاده کرد چرا که این صنعت مانند بسیاری از صنایع دارای ویژگی هایی مانند رقابت زیاد٬ گردش اطلاعات زیاد٬ تقاضای بالا برای به روز بودن و دقت اطلاعات٬ تغییر نیازهای مشتریان و تغییر نیازهای اطلاعاتی می باشد. در این مقاله نگاهی به کاربردهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در تبلیغات محیطی و تبلیغات بر روی بیلبوردها خواهیم انداخت.

هوش مصنوعی و تبلیغات محیطی

با ورود هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در صنعت تبلیغات محیطی بسیاری از اقدامات بازاریابی در این حوزه بهبود یافتند. از این اقدامات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· بهینه سازی و پشتیبانی تصمیمات با آگاهی بیشتر بر اساس داده‌های بزرگ

· مدیریت رفتار مشتریان (تحلیل رفتار٬ پشتیبانی و بازاریابی)

· پیش‌بینی خروجی استراتژی های بازاریابی

· توانمندسازی شرکت‌ها برای ارائه ارزش افزوده به مشتریان خود

· افزایش سرعت پیاده‌سازی استراژی‌ها

هوش مصنوعی دامنه وسیع تری نسبت به یادگیری ماشینی دارد. شکل زیر روابط این دو مفهوم و یادگیری عمیق را نشان می دهد.

هوش مصنوعی در تبلیغات محیطی

با وجود کارایی فراوان هوش مصنوعی همچنان بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای بکارگیری آن مقاومت می کنند، اما با آشنایی بیشتر می توان از کارایی اثربخش آن بهره برد. اولین قدم برای استفاده از هوش مصنوعی شناخت حوزه‌هاییست که می توان در آن یادگیری انسان را با هدف ایجاد سطحی از هوشمندی برای ماشین ها٬ جایگزین یادگیری ماشین کرد. در ادامه به برخی فعالیت‌های انجام شده توسط هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در شرکت شبکه ارتباطات آرمانی، به عنوان یک آژانس تبلیغاتی و مجری تبلیغات محیطی در تهران و شهرستان ها می پردازیم. در آژانس آرمانی کاربردهای یادگیری ماشینی در برنامه های خوشه بندی (clustering)٬ طبقه بندی (classification) و پیش بینی (prediction) اعمال می شود. از آنجایی که در تبلیغات محیطی میزان فرکانس دیده شدن برای بیلبوردها شاخص بسیار مهمی تلقی می شود٬ تیم تحقیق و توسعه آرمانی با هدف افزایش دقت و تقویت این شاخص اقدام به پردازش تصاویر ترافیک های تهران و شهرستان ها و رفتار سفر کاربران٬ به وسیله هوش مصنوعی کرده است. بطوریکه به وسیله داده های بزرگ تصاویر ماهواره ای٬ پردازش تصویر توسط ماشین انجام می شود و از آنجایی که الگوریتم های استفاده شده قابلیت یادگیری دارند٬ دقت این پردازش افزایش می یابد. در نتیجه این پردازش می توان در درجه اول میزان دیده شدن یک تبلیغ را توسط وسایل نقلیه ای که از پای بیلبوردها و رسانه های تبلیغات محیطی می گذرند اندازی گیری کرد٬ تا اثربخشی یک کمپین تبلیغات محیطی را پیش بینی شود و در درجات بعدی می توان طبقات اجتماعی وسایل نقلیه عبوری را بررسی و تحلیل کرد. همچنین برای افزایش اثربخشی کمپین های تبلیغات محیطی٬ تحلیل رفتار سفر مخاطبین هدف برندها شاخص بسیار مهمی است که خروجی یکی از کاربردهای پردازش تصاویر در شبکه ارتباطات آرمانی می باشد و به برندها کمک می کند تبلیغات بیلبوردی خود را در مکان هایی قرار دهند تا بازدیدی بهینه داشته باشند و بتوانند در ذهن مشتری سهمی ایجاد کنند.

تصویر زیر نمونه ای از این پردازش را که توسط الگوریتم های هوش مصنوعی در شرکت شبکه ارتباطات آرمانی انجام شده است٬ نشان داده شده است.

هوش مصنوعی در تبلیغات محیطی

هوش مصنوعی در تبلیغات محیطی

در شرکت شبکه ارتباطات آرمانی باور بر این است که فناوری های جدید می تواند داده های این صنعت را به داده هایی اثربخش٬ هوشمند با روایی بالا تبدیل کند تا مشتریان بتوانند کمپین های تبلیغات محیطی داشته باشند که این اطمینان را برای آنها حاصل کند که دارایی های مالی و غیرمالی خود را بهینه استفاده کرده اند.

کد خبر: ۱۴۴٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha