۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
دولت در حمایت از مردم به سرعت ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را تشکیل دهد
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

دولت در حمایت از مردم به سرعت ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را تشکیل دهد

عضو کمیسیون انرژی مجلس، از دولت خواست تا با تشکیل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به سرعت تکلیف سوءاستفاده‌هایی که از بیت‌المال شده است را روشن کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، کیوان مرادیان کوچکسرائی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۱۷ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: در ابتدا لازم می‌دانم وقوع حادثه اخیر در حرم مطهر ثامن الحجج امام رضا(ع) که منجر به شهادت یک طلبه انقلابی و مصدومیت دو تن از عزیزان شد را محکوم نموده و برای خانواده داغدار شهید اصلانی آرزوی صبر و اجر کرده و برای مصدومان این حادثه آرزوی بهبودی عاجل دارم.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی، در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که مذاکرات به گونه‌ای پیش می‌رود که مطابق با فضای کلی که در کشور وجود دارد و مطالبات مردم عزیز، هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، مصوبه عالمانه و حکیمانه و قدرتمندان مجلس در بحث اقدام راهبردی و رویکرد عزتمندانه دولت امیدوارکننده بوده است و همه انتظارات این است که انشالله به زودی خروجی این مذاکرات حل مشکلات کشور و نقش محوری و اساسی ایران در صحنه بین‌المللی در موازنه با شرق و غرب باشد و لازم آن دقت بیشتر تیم مذاکره‌کننده است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش ضمن تشکر از سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان مازندران، تصریح کرد: لازم می‌دانم تاکید کنم که مصوبات این سفر انشالله به زودی عملیاتی شود که عموما هم از مسائل بر زمین مانده و گره‌های کوری بوده است که مدتها مردم این استان با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند.

مرادیان خاطرنشان کرد: در مورد راه‌های فیروزکوه به قائمشهر و سیمرغ و جاده‌های جویبار واقعا گره‌های ترافیکی شدید و معضلات ناشی از آن و تصادفات و سوانح به شدت مردم این منطقه را آزار می‌دهد و امیدواریم انشالله وزارت راه سریعتر پروژه‌های این مسیر را عملیاتی کند.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارشی که از شرکت ملی نفت دریافت کردم در ایام نوروز به طور متوسط سوخت مصرف مازندران تقریبا ده درصد سوخت مصرفی کشور بوده است به این معنا که حجم مسافرت‌ها بحمدالله بسیار بالا بوده است و زیرساخت‌های این استان در بسیاری از مواقع به بیش از دو برابر جمعیت خود خدمات ارائه می‌دهد، همچنین در مورد آب، برق، گاز و حتی تهیه نان و سیستم های مخابراتی از دولت تقاضا دارم در تمام این زمینه‌ها از مازندران به طور ویژه حمایت کند.

مرادیان با اشاره به اعتبارات ورزشگاه نساجی عنوان کرد: در کل شمال کشور یک تیم فوتبال لیگ برتری داریم که متاسفانه تنها تیمی است که برای بهره‌مندی از زمین بازی باید به دیگر استان‌ها برود.

وی افزود: بنده ضمن تشکر از دولت در تخصیص بودجه اصرار دارم که در کنار تخصیص این اعتبارات در صورت نیاز به تکمیل بودجه همکاری لازم به سرعت انجام شود. همچنین در مورد ورزش کشتی مازندران به تنهایی نیمی از مدال‌های المپیک و جویبار به شکل ویژه افتخارآفرینی کرده است. امروز تکمیل و تجهیز سالن کشتی جویبار هم سالهاست به زمین مانده است. البته اینجا از سفر دولت بودجه‌ای تخصیص داده شده است که امیدوارم مردم این منطقه به زودی بتوانند از آن استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما دو بیمارستان داریم که یکی از آنها بیش از ۸۰ سال گذشته احداث شده است که ۹۰ درصد آن تکمیل شده است و انتظار می‌رود با بودجه‌های تخصیص داده شده ظرف دو ماهه آینده به بهره‌برداری برسد. بیش از ۱۰ سال است که این پروژه تکمیل نشده است و بیمارستان دیگر این منطقه هم بیش از ۵۰ سال قدمت داشته و تحت پوشش تامین اجتماعی است که چندین بار به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفتم استحکام بنای آن به گونه‌ای نیست که حتی زلزله ۵ ریشتری را تحمل کند ضمن اینکه نیاز به بودجه ندارد چرا که قرار است از نقطه پرترافیک جابجا شود و زمین و منابع آن را تامین خواهیم کرد، دلیل تاخیر در تکمیل این پروژه چیست؟.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با مبارزه با فساد، تاکید کرد: دولت محترم، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را تشکیل دهید خیانت‌هایی که به این مردم شد و سوءاستفاده‌هایی که از بیت المال شده است باید تکلیف آن معلوم شود، قوه قضائیه به تنهایی نمی‌تواند و باید دولت در اولین فرصت با تشکیل این ستاد به این موضوع ورود پیدا کند.

کد خبر: ۱۴۴٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha