۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴
افزایش حقوق کارگران اولویت مجلس یازدهم باشد/ دولت چاره‌اندیشی کند
منتخب مردم علی‌آبادکتول در مجلس یازدهم؛

افزایش حقوق کارگران اولویت مجلس یازدهم باشد/ دولت چاره‌اندیشی کند

علی‌آبادکتول- منتخب مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ۲۱ درصدی حقوق کارگران با تورم۴۰ درصدی ۱۹ درصد فاصله دارد و افزایش حقوق کارگران و توجه به معیشت آن‌ها باید اولویت مجلس یازدهم باشد.

رحمت اله نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال گذشته به دلیل تحریم‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدیم از یک سو رویکرد ما اقتصاد مقاومتی است و می‌خواهیم تثبیت اشتغال پایدار داشته باشیم و از سوی دیگر به اشتغال مولد توجه ویژه داریم؛ در واقع هم می‌خواهیم از کارگر حمایت کنیم و هم از کارفرما.

وی افزود: با وضعیت تورم و افزایش هزینه‌های زندگی که از سال ۹۷ آغاز شد و در سال گذشته به اوج رسید قدرت خرید کارگران به شدت پائین آمد و این قشر با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

منتخب مردم علی‎آبادکتول در مجلس یازدهم ادامه داد: با شرایط موجود بسیاری از کارفرمایان اعلام می‌کنند توان پرداخت حقوق بیشتر را ندارند و مجبور با افزایش هزینه‌های تولید و دستمزد مجبور به تعطیلی واحد تولیدی هستند و این موضوع به اشتغال و تولید آسیب وارد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش حقوق کارگران باید اولویت اصلی مجلس یازدهم باشد، اضافه کرد: دولت باید فکر اساسی برای معیشت کارگران داشته باشد؛ مشخص نیست مبنای دولت برای افزایش ۲۱ درصدی حقوق کارگران چه بوده است.

نوروزی متذکر شد: افزایش ۲۱ درصدی حقوق کارگران با تورم ۴۰ درصدی ۱۹ درصد فاصله دارد و  دولت و مجلس وظیفه دارند در این خصوص چاره‌اندیشی کنند چراکه کارگران در تامین مایحتاج اساسی زندگی درمانده‌اند و از سوی دیگر وضعیت تولید مناسب نیست و اغلب تولیدکنندگان از پس هزینه‌های سنگین تولید برنمی‌آیند.

کد خبر: ۱۴٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha