۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
جلب اعتماد بازار چین با سرمایه گذاریهای مستمر اروپاییها| اشتیاق زیاد آلمان در همکاریهای خودرویی
بازار گزارش می دهد؛

جلب اعتماد بازار چین با سرمایه گذاریهای مستمر اروپاییها| اشتیاق زیاد آلمان در همکاریهای خودرویی

بسیاری از شرکت‌ های اروپایی چشم‌ خود را به بازار پررونق چین دوخته‌اند در حالیکه موفقیت بلندمدتی را در رابطه با چشم‌انداز اقتصادی امیدوارکننده چین و محیط تجاری مناسب پیش‌بینی می‌کنند.

بازار؛ گروه بین الملل: در یونیورسال پکن (یک شرکت مهم سرگرمی در پکن)، چیزی که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرد، نه تنها ترانسفورماتورها و دنیای ژوراسیک بود، بلکه یک نمایشگاه جاده ای ویژه «بی ام و»، خودروی جدید ایکس ۵، یکی از محبوب ترین مدل های این خودروساز آلمانی را به نمایش گذاشت.

به گفته این شرکت، ایکس ۵ از زمان معرفی خود در سال ۱۹۹۹ یکی از پرفروش ترین مدل های خود در سراسر جهان بوده است، اما آنچه که عرضه مدل جدیدرا با اهمیت کرد، موقعیت جدید آن به عنوان گل سرسبد خط تولید داخلی «بی ام و» بود. در ۳۱ مارس، این شرکت، خودروی ایکس ۵ کاملاً جدید خود را با طراحی انحصاری فاصله محوری چین عرضه کرد و اولین باری بود که این مدل در چین ساخته شد.

بر همین اساس، یوهان ویلند، رئیس و مدیر عامل هلدینگ خودروسازی برلیانس چین و خودروساز چینی بی ام و گفت: این ماشین جدید مجددا تاکید می کند که ما بازار چین را به عنوان اولویت اصلی هدف قرار می دهیم.

در زمانی که بسیاری از شهرهای چین در حال مبارزه با ظهور مجدد کووید_۱۹ هستند، عرضه مدل جدید بی ام و، نشان دهنده اعتماد قوی این کشور و شرکت به اقدامات ضد همه گیر چین و توسعه اقتصادی پایدار این کشور است. بسیاری دیگر از شرکت‌ های اروپایی نیز چشم‌های خود را به بازار پررونق چین دوخته‌اند و موفقیت بلندمدتی را در رابطه با چشم‌انداز اقتصادی امیدوار کننده چین و محیط تجاری مناسب پیش‌بینی می‌کنند.

اشتیاق سرمایه گذاری
در ۱۱ فوریه، غول خودروسازی آلمان با تمدید قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک تحت عنوان شرکت تولید مشترک بی‌ام‌و برلیانس اتوموتیو تا سال ۲۰۴۰ شراکت خود را در چین تقویت کرد و با سرمایه گذاری ۲۷.۹ میلیارد یوان معادل ۴.۴ میلیارد دلار سهام خود را از ۵۰ درصد به ۷۵ درصد افزایش داد.

در همین راستا، اولیور زیپس، رئیس هیئت مدیره گروه «بی ام و » گفت: ما به گسترش تعهد طولانی و موفق خود به چین ادامه می دهیم ضمن اینکه موفقیت مستمر شرکت بی ام و در بزرگترین بازار خودروی جهان تنها می تواند همراه با رشد و توسعه بیشتر سرمایه گذاری مشترک شرکت تولید مشترک بی‌ام‌و برلیانس اتوموتیو (BBA) باشد.

از سال ۲۰۱۰، این گروه ۷۳ میلیارد یوان را به پایگاه تولید خود در شنیانگ، استان لیائونینگ شمال شرقی چین تزریق کرده و آن را به بزرگترین پایگاه تولید خود در سراسر جهان با تولید سالانه بیش از ۶۵۰ هزار واحد تبدیل کرده است. همچنین، در سال ۲۰۲۲، این گروه شاهد افتتاح سه کارخانه جدید یا ارتقا یافته در ژانگژیانگانگ و شنیانگ در استان جیانگسو چین شرقی خواهد بود.

در ماه فوریه، یکی دیگر از خودروسازان آلمانی آئودی با خودروساز برجسته چینی اف ای دبلیو همکاری و به طور رسمی پروژه ای را برای تولید خودروهای الکتریکی خالص در چانگچون، مرکز استان جیلین در شمال شرقی چین راه اندازی کرد که این پروژه با سرمایه گذاری کل بیش از ۳۰ میلیارد یوان، با هدف همکاری اقتصادی و تجاری بین چین و اروپا و همچنین احیای شمال شرق چین خواهد بود.

خودروسازان خاطرنشان کرده اند که پیش بینی می شد این پروژه مشترک در اواخر سال ۲۰۲۴ با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو به بهره برداری برسد. علاوه بر آن، سازنده کمپرسور سوئیسی Burckhardt Compression AG نیز روی بازار فوق العاده بزرگ چین شرط بندی کرده است.

در سال ۲۰۲۱، این شرکت ۴۰ درصد باقی مانده از سهام کمپرسور شنیانگ را خریداری و آن را به یک شرکت تابعه کاملاً تحت مالکیت تبدیل کرد. این شرکت سوئیسی به خبرگزاری شینهوا اعلام کرد که درآمد فروش کمپرسور شرکت مهندسی صنعت آلومینیوم Shenyang Yuanda در سال های اخیر رشد دو رقمی را حفظ کرده و مساحت کارخانه خود را از ۸۹ هزار متر مربع به ۱۶۴ هزار متر مربع افزایش داده است تا ظرفیت تولید را افزایش دهد که در حال حاضر تا اکتبر اشغال شده است.

عملکرد نزدیک به ۶۰ درصد از شرکت‌های آلمانی در چین در سال گذشته بهبود یافته‌ و ۷۱ درصد نیز برای سرمایه‌گذاری بیشتر در این کشور برنامه‌ریزی کرده‌ اند

بر اساس آخرین داده‌ های وزارت بازرگانی چین، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در سرزمین اصلی چین، در استفاده واقعی، ۳۷.۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و به ۲۴۳.۷ میلیارد یوان در دو ماه اول سال جاری رسیده است. بر همین اساس، چین یکی از مقاصد اصلی سرمایه گذاری برای شرکت های خارجی، به ویژه شرکت های آلمانی باقی مانده است.

گزارشی که توسط اتاق بازرگانی آلمان در چین و کی پی ام جی منتشر شد، نشان داد که عملکرد نزدیک به ۶۰ درصد از شرکت‌های آلمانی در چین در سال گذشته بهبود یافته‌ و ۷۱ درصد نیز برای سرمایه‌گذاری بیشتر در این کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند.

جوخن گولر، رئیس و مدیر عامل شرکت شرکت بی ام و در چین خاطرنشان کرد: عزم و اعتماد چین به گشایش در سطح بالا و تلاش مستمر برای بهبود فضای کسب و کار برای شرکت‌های چند ملیتی، بازار چین را جذاب‌تر کرده است، که نتایج برد_برد را هم برای شرکت‌ های چینی و هم برای شرکت‌های چند ملیتی به همراه داشت.

افزایش همکاری چین و اتحادیه اروپا
حجم تجارت بین چین و اتحادیه اروپا روند گذشته را تغییر داده به طوری که به رکورد بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسید که ۲۷.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت. در همین دوره، به عنوان ستونی برای همکاری تجاری و اقتصادی در سراسر قاره اوراسیا، قطار باری چین_اروپا رکورد ۱۵۰۰۰ سفر را انجام داد و ۱.۴۶ میلیون واحد معادل بیست فوت (TEU) کالا را حمل کرد که به ترتیب ۲۹ و ۲۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

شرکت راه‌آهن دولتی چین گفت که این سرویس اکنون به ۱۸۰ شهر در ۲۳ کشور اروپایی با ۷۸ مسیر برنامه‌ریزی شده، حمل و نقل بیش از ۵۰ هزار نوع کالا از جمله محصولات فناوری اطلاعات، خودرو و قطعات، مواد شیمیایی، و محصولات مکانیکی و الکترونیکی می‌رسد.

علاوه بر این، فناوری‌های جدید و پیگیری مشترک دو طرف برای توسعه اقتصاد سبز به یکی دیگر از تقویت‌کننده‌های توسعه بین چین و اتحادیه اروپا تبدیل شده است. اروپاییها، چین را در موضوعات و حوزه هایی مانند برق‌رسانی یا دیجیتالی‌سازی به عنوان یک سرعت‌سنج می نگرند. آنها معتقدند چیزی که امروز چین را به حرکت در می آورد، فردا جهان را به حرکت در می آورد.

چین در حال حاضر رهبر جهان در حمل و نقل الکتریکی، یک نیروی محرکه کلیدی دیجیتالی شدن است در حالی که قاطعانه به دنبال رشد با کیفیت بالا و اقتصاد دایره ای می باشد

برای شرکت خودروسازی آئودی، پایگاه جدید در چانگچون اولین مدل خودروهای برقی خالص آن در چین خواهد بود که پس از تکمیل، سه مدل خودروی الکتریکی اول خود شامل یک SUV و یک سدان را تولید خواهد کرد. بر همین اساس، انتظار می‌رود این پایگاه خنثی‌سازی دی اکسید کربن را در طول ساخت خودرو محقق کند و کارگاه مونتاژ باتری خود را داشته باشد.

چین در حال حاضر رهبر جهان در حمل و نقل الکتریکی، یک نیروی محرکه کلیدی دیجیتالی شدن است در حالی که قاطعانه به دنبال رشد با کیفیت بالا و اقتصاد دایره ای می باشد. نیکلاس پیتر، عضو هیئت مدیره گروه بی ام اعلام کرده که چین مکان عالی و شریکی عالی برای اروپا است تا از این طریق شرکتهای آنها بتوانند تحولات را به حرکت درآورده . به گونه ای برقی، دیجیتالی و دایره ای حرکت کنیم.

تعهد چین به گشایش با کیفیت بالا و نهادی نیز چشم اندازهای امیدوارکننده ای را برای سرمایه گذاران خارجی ارائه می دهد. گزارش کار ۲۰۲۲ دولت که در ماه مارس منتشر شد، پیگیری گشایش با استانداردهای بالاتر و ترویج رشد پایدار تجارت خارجی و سرمایه گذاری را به عنوان وظایف اصلی دولت برای سال جاری نشان داده است.

در اول ژانویه، یک لیست برای سرمایه گذاری خارجی با کاهش اقلام غیرمجاز از ۳۳ مورد در سال گذشته به ۳۱ مورد، که شامل حذف سقف سرمایه خارجی در صنعت خودروسازی چین بود، اجرا شد. این امر به شرکت های اروپایی بیشتری مانند بی ام و اجازه داده است تا سرمایه گذاری خود را در چین گسترش دهند.

به گفته زیپس مدیرعامل بی ام و، این چشم اندازهای آینده با تصمیمات سیاسی چین بیشتر روشن می شود ضمن اینکه با نگاهی به آینده، اروپا، از تعهد چین برای گشایش بیشتر بازار خود و همچنین تلاش های این کشور برای ترویج توسعه سبز و نوآوری استفاده می کند.

از دیدگاه شرکتهای اروپایی به ویژه آلمان، همکاری و اعتماد متقابل کلید ایجاد رشد و شکوفایی است ضمن اینکه سال ۲۰۲۲ پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک چین و آلمان است و برای ششمین سال متوالی، چین مهمترین شریک تجاری آلمان در سال ۲۰۲۱ بوده است.

الیور زیپس معتقد است که تجربه آلمان و سرمایه گذاری در چین نمونه خوبی از همکاری موفق بین دو کشور و چین و اروپا بوده است.

کد خبر: ۱۴۳٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha