۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
قیمت هر تن زغال سنگ آمریکا به بالای ۱۰۰ دلار رسید| تقاضا برای سوخت های فسیلی افزایش یافت
گزارش "بازار" از بازار جهانی مواد معدنی

قیمت هر تن زغال سنگ آمریکا به بالای ۱۰۰ دلار رسید| تقاضا برای سوخت های فسیلی افزایش یافت

شیوع دوباره بیماری کرونا و درگیری های روسیه و اوکراین منجر به افزایش تقاضا برای سوخت های فسیلی و رشد قیمت زغال سنگ آمریکا بعد از ۱۳ سال به بالای ۱۰۰ دلار در هر تن شد.

بازار؛ گروه صنعت: قیمت زغال سنگ آمریکا برای اولین بار در ۱۳ سال گذشته به بالای ۱۰۰ دلار در هر تن رسید؛ چرا که درگیری های روسیه و اوکراین بازارهای بین المللی انرژی را متحول کرده است. همچنین با همه گیری دوباره کرونا و پیامدهای اقتصادی ناشی از آن، افزایش تقاضا برای سوخت های فسیلی رشد قابل توجهی یافته است.

قیمت زغال سنگ از آپالاشیا مرکزی آمریکا هفته گذشته با ۹ درصد به ۱۰۶.۱۵ دلار در هر تن و در ایالت ایلینوی به ۱۰۹.۵۵ دلار افزایش یافته است

گرانی زغال سنگ در اثر ممنوعیت واردات از روسیه
بر اساس اطلاعات منتشر شده، قیمت زغال سنگ از آپالاشیا مرکزی آمریکا هفته گذشته با ۹ درصد افزایش به ۱۰۶.۱۵ دلار در هر تن رسید که نشان دهنده بالاترین قیمت از اواخر سال ۲۰۰۸ است. همچنین قیمت ها در ایالت ایلینوی به ۱۰۹.۵۵ دلار افزایش یافته است که این ارقام نشان دهنده این است که بهای زغال سنگ برای اولین بار در رکورد های مربوط به سال ۲۰۰۵ به بالای ۱۰۰ دلار رسیده است.

البته این افزایش قیمت ها فقط مربوط به آمریکا نیست و در سراسر جهان در حال وقوع است؛ چرا که درگیری های اوکراین فعالان صنعت را وادار به این می کند تا به دنبال جایگزین هایی برای زغال سنگ روسیه باشند که به طور تقریبی ۱۸ درصد از صادرات جهانی در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است.

میشل بلادوورث، مدیر یک گروه تجارت انرژی زغال سنگ، در این رابطه بیان کرد: «معضلات تامین انرژی در نتیجه درگیری های روسیه و اوکراین ممکن است برای مدتی ادامه داشته باشد.» بنابراین این موضوع نیاز به زغال سنگ را افزایش می دهد.

صادرات زغال سنگ ایالات متحده در سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافت و انتظار می رود امسال نیز ۳.۳ درصد دیگر افزایش یابد

افزایش هزینه های زندگی در آمریکا
هرچند تولیدکنندگان برق ایالات متحده مدتی است که زغال سنگ را گزینه مناسبی برای تامین برق نمی دیدند اما مصرف سال گذشته با افزایش قیمت‌ ها برای گاز طبیعی افزایش قابل توجهی یافت. سوخت‌ های فسیلی در حالی پرهزینه‌ تر هستند که مصرف‌ کنندگان آمریکایی با بالاترین تورم در چهار دهه اخیر روبرو می شوند. آمریکایی ها قبوض آب و برق بیشتری می پردازند، قیمت مواد غذایی در حال افزایش است و هزینه های مسکن نیز به دنبال تمام این مسائل افزایش می یابد.

قیمت ها در آپالاشیا مرکزی و ایالت ایلینویز بیشتر از سایر مناطق تولید زغال سنگ ایالات متحده افزایش می یابد زیرا دسترسی آسان تری به بازارهای بین المللی دارند. صادرات ایالات متحده در سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافت و انتظار می رود امسال ۳.۳ درصد دیگر افزایش یابد زیرا معدن چیان از قیمت های بین المللی بی سابقه بهره می برند.

بازگشت زغال سنگ در حالی اتفاق می افتد که هیئتی از دانشمندان آب و هوا با حمایت سازمان ملل متحد روز دوشنبه هشدار دادند که جهان ممکن است با سرعتی گرم شود که به طرز دردناکی جوامع و زندگی روی این سیاره را تهدید کند.

کد خبر: ۱۴۳٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha