۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۳
گردشگری دره شهر نیازمند زیرساخت و امکانات| صنعتی که در کما است
بازار از ایلام گزارش می‌دهد؛

گردشگری دره شهر نیازمند زیرساخت و امکانات| صنعتی که در کما است

ایلام- شهرستان دره شهر در حالی از مناطق گردشگری مهم استان ایلام به شمار می‌رود که نبود امکانات و زیرساخت‌های لازم به عنوان مانعی بر سر راه توسعه گردشگری این شهرستان قرار دارد.

بازار؛ گروه استان‌ها: تنوع در آثار تاریخی و طبیعی شهرستان دره شهر را به قطب گردشگری استان ایلام تبدیل کرده است، اما مهیا نبودن زیرساخت‌های گردشگری در پایتخت تاریخ و طبیعت استان باعث گلایه گردشگران شده است.

در آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان دره شهر بی توجهی و نبود زیرساخت‌های گردشگری مشهود است، در حالی که گردشگری فرصتی برای اشتغال و کسب درآمد برای جوانان است.

جاذبه‌های دیدنی شهرستان دره شهر در حالی که می‌تواند هم به رونق گردشگری و هم به افزایش سطح درآمد مردم و هم اشتغال جوانان کمک کند ولی متاسفانه مورد بی توجهی قرار گرفته است.

مسئولان امکانات لازم برای حضور گردشگران فراهم کنند
یکی از گردشگران شهرستان دره شهر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: این شهرستان آثار تاریخی و طبیعی زیبای زیادی دارد که نیازمند توجه مسئولان در بحث ایجاد امکانات و زیرساخت‌های لازم برای حضور گردشگران است.

مریم رحیمی بیان کرد: آثار باستانی، طبیعت زیبا و آب و هوای مناسب شرایط را برای حضور گردشگران در این شهرستان فراهم کرده ولی متاسفانه نبود امکانات در کنار جاذبه‌های گردشگری مانع حضور گردشگران شده است.

وی افزود: جاذبه‌های توریستی و بکر زیادی در این شهرستان دیده می‌شود، متاسفانه زیرساخت‌های شهرستان مثل راه دسترسی، امکانات اقامتی و رفاهی شهرستان بسیار ضعیف است.

وی گفت: در کنار بیشتر جاذبه‌های گردشگری شهرستان امکانات بهداشتی، تابلوهای معرفی کننده، مراکز خرید و… وجود ندارد، در حالی که در کنار این جاذبه‌ها می‌توان برای واحدهای اقامتی و مراکز خرید برای بسیاری از جوانان شغل ایجاد کرد.

راه‌های استاندارد از مولفه‌های اصلی توسعه گردشگری است
مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: چندین دستگاه اجرایی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری نقش دارند و گردشگری فقط مربوط یک ارگان خاص نیست، از جمله زیرساخت‌های مناسب برای توسعه گردشگری وجود راه‌های استاندارد است.

عبدالمالک شنبه زاده افزود: راه استاندارد می‌تواند یکی از آیتم‌های اصلی توسعه زیرساخت‌های گردشگری باشد، این بخش در استان کوهستانی ایلام بسیار مهم و حایز اهمیت است.

در حال حاضر ۲۰ واحد بوم گردی در شهرستان دره شهر مشغول فعالیت هستند، همچنین یک هتل، یک کمپ اقامتی و ۱۵ واحد بوم گردی نیز در دست اقدام است

وی با اشاره به اینکه وجود مراکز خرید از دیگر زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری است، افزود: شهرستان دره شهر یکی از شهرستان‌های مهم در حوزه گردشگری است که باید برای بخش گردشگری، مراکز خرید شهرستان به خصوص در ایام خاص سال بیشتر فعال شوند.

گردشگری دره شهر نیازمند زیرساخت و امکانات| صنعتی که در کما است

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری ایلام با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان دره شهر برای جذب توریست، بیان کرد: برنامه‌های متنوعی برای توسعه گردشگری در شهرستان دره شهر در دست اقدام است.

مشکل کمبود واحدهای اقامتی در دره شهر
شنبه زاده تصریح کرد: تعدادی طرح مهم زیرساختی برای توسعه گردشگری نیز در این شهرستان اجرا شده است، مهمترین مشکلی که در حال حاضر در بحث زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان دره شهر وجود دارد، بحث کمبود واحدهای اقامتی است که باید این مسئله حل و ساماندهی شود.

واقعیت این است باید نگاه مسئولان دستگاه‌های اجرایی مختلف به سمت گردشگری باشد، توسعه گردشگری و زیرساخت‌های آن نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ واحد بوم گردی در شهرستان دره شهر مشغول فعالیت هستند، همچنین یک هتل، یک کمپ اقامتی و ۱۵ واحد بوم گردی نیز در دست اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری ایلام بیان داشت: ۲ مورد از بناهای تاریخی شهرستان دره شهر که قابلیت تبدیل به واحد اقامتی را دارند به بخش خصوصی واگذار شده و در حال تبدیل به واحد اقامتی هستند.

گردشگری دره شهر نیازمند زیرساخت و امکانات| صنعتی که در کما است

شنبه زاده افزود: هر شخصی که قصد دارد در حوزه گردشگری در شهرستان دره شهر یا کل استان سرمایه گذاری انجام دهد، میراث فرهنگی استان از طریق تسهیلات ارزان قیمت و نیز مشوق‌های مختلف حمایت می‌کند.

وی گفت: واقعیت این است باید نگاه مسئولان دستگاه‌های اجرایی مختلف به سمت گردشگری باشد، توسعه گردشگری و زیرساخت‌های آن نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری ایلام با اشاره به اینکه یکی از عوامل اصلی توسعه استان بخش گردشگری است، بیان کرد: امیدوارم در توزیع اعتبارات به خصوص برای زیرساخت‌های گردشگری نگاه ویژه صورت گیرد.

شهرستان دره شهر علاوه بر مناظر بکر طبیعی با داشتن بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی، از زیرساخت لازم برای بهره مندی از فرصت‌های درآمدزایی در حوزه گردشگری برخوردار نیست. مسئولان استان اگر برنامه‌ای برای اشتغال جوانان شهرستان دارند، یکی از راهکارهای اصلی می‌تواند توسعه بخش گردشگری باشد.

کد خبر: ۱۴۳٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      6 0
      دره شهر واقعا زیباست...حتما به این شهر سفر کنید???
    • حامد IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      4 0
      من دره شهر رفتم هیچ جای ایران مثه دره شهر نمیشه اینقده مناظرش اروپاییه وقتی میری دره شهر نمیدونی کدوم مکانشو بری واقعا حیرت آوره
    • حسین IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      6 0
      دره شهر بینظیر و مظلومه ،بینظیر برای طبیعت و موقعیت جغرافیایی و آثار باستانی و خصوصا مردمان خونگرمش ،مظلوم برای مدیران درسطح کلان و خرد ،چه کشوری و استانی و شهرستانی ،این شهرستان هرجای دنیا بود الان میلیونها نفر بازدید کننده داشت با جاذبه های مختلف ایجاد شده گردشگری ،اینجا یه راه معمولی یکطرفه نداره ،تابلو راهنما مسیر نداره،امکانات اولیه رفاهی نداره ،واقعا خجالت آوره بعد سالها یه امکانات حداقلی قابل قبول نیست
    • ماهی قرمز IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      2 0
      میشه گفت عروس ایرانه،بسیار زیبا و دیدنی،اب و هوای عالی با مردمانی پاک و خونگرم.حتمن یه سری بزنید و لذت ببرید
    • مصطفی رستم پور IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      2 0
      سلام من رفیق دارم دره شهر ولی قسمت نشد برم دوست دارم تابستان برم سلام به سهراب عزیز دوست هم خدمتی