۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
آماده سازی مراکز خرید گندم در جنوب فارس/ برداشت گندم زودتر از موعد
مدیر تعاون روستایی فارس خبر داد

آماده سازی مراکز خرید گندم در جنوب فارس/ برداشت گندم زودتر از موعد

شیراز- مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس از آماده سازی مراکز خرید گندم شبکه تعاون روستایی در شهرستان های جنوبی این استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، هدایت اله‌رحیمی گفت: مراکز خرید گندم در بخش های اشکنان، علامرودشت و مرکزی شهرستان لامرد و مراکز خریدگله‌دار و دارالمیزان شهرستان مهر آماده تحویل گندم هستند.

به گفته وی؛ امسال به دلیل گرمی هوا و کاهش بارندگی، گندم در جنوب فارس زودتر از سال های گذشته برداشت می شود و هم اکنون آماده سازی اولیه شامل نصب‌ روشنایی، آماده سازی دوربین، آماده سازی تجهیزات اُفت زنی شامل الک، ترازو دیجیتال، پمپو جهت نمونه برداری و میز اُفت انجام شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم توسط شورای قیمت گذاری اعلام شده، بیان کرد: در شهریور ماه سال گذشته دولت قیمت خرید تضمینی گندم را مبلغ ۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای سال ۱۴۰۱ اعلام کرده بود.

رحیمی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در اسفندماه گذشته این مبلغ را به ۹ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داد، با توجه به شرایط جهانی و افزایش هزینه‌های دستمزد و نهاده‌ها، دولت به این نتیجه رسید که قیمت گندم را به مبلغ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش دهد و برای کشاورزانی که گندم خودشان را به دولت تحویل می‌دهند، هزار تومان نیز به عنوان جایزه در نظر گرفته است.

کد خبر: ۱۴۳٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha