۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
مطالبات شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان پیگیری می‌شود
معاون نظارت و بازرسی سیاسی و قضایی سازمان بازرسی:

مطالبات شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان پیگیری می‌شود

اسدیان، معاون نظارت و بازرسی سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور از پیگیری مطالبات شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، احمد اسدیان در نخستین جلسه کارگروه «حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان» در پی بخشنامه ۹ بندی ابلاغی از سوی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نهم فروردین با اشاره به نامگذاری سال به عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر عمدتا مسائل اقتصادی و تولید را در نامگذاری عنوان سال مد نظر قرار داده اند، نشان از اهمیت این موضوعات است.

وی افزود: دبیرخانه کارگروه «حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان» در دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی مستقر است و در استان‌ها هم این کارگروه به ریاست بازرس کل استان و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل می‌شود.

اسدیان خاطرنشان کرد: مهمترین دستور کار این کارگروه، احصاء تکالیف دستگاه‌ها و سازمان‌ها در راستای حمایت از تولید و شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان و پیگیری لازم برای اجرایی کردن آن تکالیف است؛ بر همین اساس تصمیم بر این شد که مسئولان مرتبط با بخش‌های شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان در این کارگروه حتما حضور داشته باشند.

معاون نظارت و بازرسی سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه یکی از وظایف کارگروه «حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان»، پیگیری مطالبات شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان است، به اقدام سازمان بازرسی در آسیب شناسی مشکلات شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: باید تکالیف دستگاه‌ها در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان احصاء و بر اساس آن مستندات، شکایاتی که به سازمان بازرسی وارد می‌شود پیگیری کرد و در بازرسی‌ها نیز آن وظایف مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هر دستگاهی که در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مرتکب کوتاهی و قصور شود، سازمان بازرسی کل کشور موضوع را بررسی و در صورت احراز تخلف حتما برخورد می‌کند.

اسدیان یکی دیگر از وظایف کارگروه «حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان» را رفع ابهامات قوانین حمایتی دانست و افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای رفع ابهامات برخی قوانین استفاده کرد.

معاون نظارت و بازرسی سیاسی و قضایی سازمان بازرسی در پایان با تاکید بر حضور مسئول عالی دستگاه اجرایی در کارگروه گفت: این کارگروه به دنبال حل مشکلات است و باید ماهانه گزارش عملکرد آن به رئیس سازمان بازرسی کل کشور ارائه شود؛ بنابراین لازم است برای بررسی هر موضوع، بالاترین مقام آن دستگاه در جلسات کارگروه حضور یابد.

کد خبر: ۱۴۳٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha