۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
بسته جامعی برای توسعه اشتغال تهیه شده است
سخنگوی دولت:

بسته جامعی برای توسعه اشتغال تهیه شده است

بهادری، سخنگوی دولت گفت: بسته جامعی برای توسعه اشتغال تهیه شده است و پس از نهایی شدن، به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت روز سه شنبه در نخستین نشست خبری خود در سال جدید، با تبریک فرا رسبدن سال نو و ماه رمضان گفت: مقام معظم رهبری در آغاز سال مانند همیشه با تعیین شعار سال امید و روحیه دیگری به دولت‌مردان و مردم ایجاد کردند. نگاه‌شان به دولت امیدآفرین بود و بیانات ایشان مثل همیشه راهگشای حل مسائل کشور خواهد بود.

وی افزود: دولت بلافاصله بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب اقداماتی را در دستور کار قردر داد که تهیه و تصویب حمایت از تولید دانش بنیان در بخش کشاورزی و منابع طبیعی و تهیه بسته جامع توسعه و اشتغال به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صمت و کار دو اقدام محوری دولت در حمایت از تولید دانش‌بنیان بود.

بهادری جهرمی، اظهار داشت: همزمان، بسته جامعی برای توسعه اشتغال تهیه شده است و پس از نهایی شدن، به زودی اعلام می‌شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به پُرتحرکی دولت در آغاز سال نو، اظهار داشت: جز لغو جلسه دولت در شب سال تحویل، بقیه جلسات دولت منظم برگزار شد و شاهد سفرهای بازدیدی و اقدامات وزیران در ایام نوروز بودیم.

وی ادامه داد: در این مدت سفری هم به استان خراسان رضوی انجام شد. یکی از افتتاحیه ها افتتاح کارخانه مجتمع شهید سلیمانی با استفاده از ۱۰۰ درصد تجهیزات داخلی و توسط بخش خصوصی و با استفاده از ظرفیت های شرکت دانش بنیان در منطقه محروم سرخس بود که در گوگرد ارزش افزوده ایجاد می‌کند و این پروره توسعه می‌یابد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه با کاهش مبتلایان کرونا و تزریق واکسن، سفرهای داخلی خوبی انجام شد، درباره سفرهای نوروزی گفت: بیش از ۵۰ میلیون نفر شب اقامت ثبت شد که افزایش ۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشت و بیشتر در استان‌های مازندران، خراسان رضوی و گیلان انجام شد.

بهادری جهرمی ادامه داد: ۵۲ میلیون تردد خودرو با افزایش ۴۱ درصدی و در حوزه ریلی یک میلیون و ۲۸۳ هزار نفر یعنی رشد ۴۷ درصدی در ایام نوروز را داشتیم. به رغم رشد سفرها، شاهد کاهش ۲۶ درصدی فوتی‌های حوادث جاده‌ای بودیم. در ۵ روز آغاز سال معادل کل بازدیدهای گردشگری ۱۴۰۰ بازدید انجام شد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به اینکه بیستم فروردین رویداد سالروز ملی انرژی هسته‌ای را داریم، گفت: در مراسم امسال با میزبانی رییس‌جمهور و با میزبانی سازمان انرری اتمی از سند جامع راهبردی توسعه هسته ای کشور رونمایی می‌شود.

کد خبر: ۱۴۳٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha