۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
آغاز جمع آوری باتری و کمک فنر قاچاق و تقلبی در اردبیل
رئیس سازمان صمت اردبیل خبر داد؛

آغاز جمع آوری باتری و کمک فنر قاچاق و تقلبی در اردبیل

اردبیل- صادقی، رییس سازمان صمت اردبیل گفت: طرح جمع آوری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی در استان ابتدا با دو قلم کالای باتری و کمک فنر عملیاتی می‌شود.

رامین صادقی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به تاکید مقام عالی وزارت در خصوص جمع آوری لوازم یدکی خودرو قاچاق و تقلبی گفت: طرح جمع آوری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی در استان اردبیل نیز در ابتدا با دو قلم کالای باتری و کمک فنر عملیاتی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل با بیان اینکه تمامی لوازم یدکی دارای شناسه اختصاصی است افزود: هر کدام از این شناسه‌ها مربوط به یک نوع کالا می باشد و هر کالا با سطوح کیفی مختلف، شناسه‌های متفاوت دارند.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح فقط موضوع قاچاق مطرح نیست بلکه تمام لوازم یدکی خودرو که در سطح عرضه وجود دارد از لحاظ تقلبی بودن هم بررسی می‌شود و چنانچه تقلبی بودن کالا برای بازرسین سازمان صمت استان محرز شود از سطح عرضه جمع آوری و با متصدیان واحد صنفی برابر قانون نظام صنفی برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اینکه لوازم یدکی خودرو اگر دارای کد رهگیری باشد در مبارزه با قاچاق و تقلب مؤثر است گفت: کدرهگیری برای مصرف کننده بسیار مفید است، زمانی که مصرف کننده لوازم یدکی خودرو، قطعه را خریداری می‌کند، شناسه کالا درج شده است و فروشنده، شناسه را به سامانه پیامکی ارسال و سامانه درباره اصالت آن اطلاع رسانی می‌کند.

صادقی افزود: تاکنون همراهی اصناف و تولید کنندگان استان طبق سنوات گذشته در این طرح هم خوب بوده و از عموم شهروندان نیز انتظار داریم در اجرای بهینه این طرح سازمان صنعت معدن و تجارت استان را همراهی کنند.

وی اظهار کرد: سامانه جامع تجارت مربوط به فعالان اقتصادی است و افرادی که کالای لوازم یدکی خودرو را به صورت انبار نگهداری می‌کنند اگر تا این لحظه کدرهگیری دریافت نکرده اند فرصت دریافت کد رهگیری دارند.

رئیس سازمان صمت اردبیل تصریح کرد: البته مهلت قانونی برای دریافت کد به اتمام رسیده است یعنی ضابطان اختیار برخورد دارند، ولی به این معنا نیست که سامانه برای آن‌ها بسته شده است. بنابراین همچنان امکان وارد کردن اطلاعات وجود دارد.

صادقی افزود: مهلت دو قلم کالای باتری و کمک فنر خودرو بارها تمدید شده است و با موارد تخلف برخورد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برخورد با کالاهایی که اقتصاد کشور را به خطر می‌اندازد برای ما به شکل مضاعف اهمیت دارد که لوازم یدکی خودرو نیز جزو این موضوع می‌باشد.

کد خبر: ۱۴۳٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha