۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۲
واردات خودرو بدون تدبیر؛ به نام مردم خواهد بود و به کام دلالان!
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

واردات خودرو بدون تدبیر؛ به نام مردم خواهد بود و به کام دلالان!

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در توئیتی ‌مطرح کرد؛ تعداد واردات تعیین شده خودرو، فقط پنج درصد نیاز بازار است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در توئیتی نوشت: واردات خودرو توسط دولت از سه سال قبل و بدلیل مشکلات تامین ارز متوقف شده و کماکان با مصوبه دولت ممنوعیت آن می‌تواند لغو شود. کما اینکه ‌وزیر صمت هم بر احتمال لغو ممنوعیت در سال جدید اذعان داشته است.

مجلس دهم در طرح ساماندهی بازار خودرو قصد داشت بصورت وضع قانون، واردات خودرو را ساماندهی کند که این قانون در مجلس یازدهم دو مرتبه اصلاح شد و هربار با ایراد مجمع تشخیص مصلحت نظام متوقف شد.

در قانون بودجه امسال ابتدا قرار شد هشتاد هزار و بعدا پنجاه هزار خودرو سواری جهت تعدیل قیمت های ‌ بازار خودرو وارد شود این مصوبه در روزهای آخر سال مجدد با ایراد هیات نظارت بر سیاست‌های کلی نظام مجمع تشخیص مصلحت و به تبع آن ‌ شورای نگهبان خلاف قانون اساسی شناخته شد و رد شد.
متاسفانه در ماه‌های اخیر هیات نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی مجمع بدون استدلال کافی و فقط با شعار حفظ تولید داخل، مصوبات مجلس را وتو می‌کند و این رفتار غیر از خسارت محض برای مصرف کننده هیچ اثری هم بر تولید کننده ندارد.

‌تعداد واردات تعیین شده فقط پنج درصد نیاز بازار است و باز هم نود و پنج درصد باقیمانده در اختیار ‌تولیدکننده داخلی است اما بر ‌قیمت بازار بسیار موثر است و می‌تواند قیمت بازار را به قیمت کارخانه نزدیک کند.

واردات هم تدبیر لازم دارد وگرنه فقط به نام مردم خواهد بود و به کام دلالان!

کد خبر: ۱۴۳٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha