۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
تاکید بر تولید دانش بنیان عاملی برای جلوگیری از مهاجرت افراد تحصیل کرده کشور
رئیس پارک علم و فناوری البرز با بازار مطرح کرد

تاکید بر تولید دانش بنیان عاملی برای جلوگیری از مهاجرت افراد تحصیل کرده کشور

مهدی عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز تولید دانش بنیان را عاملی برای جلوگیری از مهاجرت تحصیل کرده های کشور و حفظ این نیرو های متخصص عنوان کرد.

مهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار در باره علت تاکید رهبر انقلاب بر تولید دانش بنیان گفت: باتوجه به رشد روز افزرون شرکت¬های دانش بنیان در کشور و برنامه کشور به منظور فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی از سویی و نیاز روز کشور به منظور شکستن فشار تحریم ها و نیاز مبرم به تولیدات دانش محور از سوی دیگر باعث شد تا رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۱ را با تاکید بر تولیدات دانش بنیان معرفی کنند.

وی افزود: از دیدگاه دیگر می توان این نام گذاری هوشمندانه ایشان را وجود بیکاری در جمعیت فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی و مهاجرت آن ها به کشورهای دیگر نیز دانست که این امر سبب می گردد بخش عمده ای از نیروی انسانی متخصص با دانش و انرژی مورد نیاز روز کشور از دسترس خارج شوند، لذا با مدیریت صحیح شرکت های دانش بنیان می توان شاهد اشتغال زایی بخش عمده ای از این جمعیت بود.

رئیس پارک علم و فناوری البرز در پاسخ به این سوال که چه مشخصه ای در تولید دانش بنیان نسبت به دیگر تولیدات وجود دارد که آن را متمایز می کند، گفت: محصولات دانش بنیان عموما دارای سطح دانش و فناوری بالایی هستند، به بیان دیگر این محصولات بر روی لبه تکنولوژی حرکت می کنند و از نظر دانش روز دنیا در طبقه بندی بالایی قرار دارند.

عباسی ادامه داد: این شرکت ها دارای نیروی انسانی با دانش بوده و عمده فعالیت های خود را برون سپاری کرده و بخش محدودی از کار که مربوط به دانش محصول می باشد را طراحی می کنند و لذا نیازی به محل ها و کارخانه های بزرگ ندارند.

رئیس پارک علم و فناوری البرز درپاسخ به اینکه برای شناسایی چالش های پارک علم و فناوری البرز و رفع این‌چالش ها در سال جدید چه برنامه ای دارید، گفت: پارک علم و فناوری البرز دارای چالش عمده کمبود فضای فیزیکی و بودجه نامناسب می باشد. این پارک علی رغم درخواست های بسیار بالا، دارای فضای محدودی بوده و به منظور رفع این چالش به دنبال تاسیس اولین شهرک دانش بنیان کشور در اراضی صنعتی استان است.

کد خبر: ۱۴۳٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha