۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
اطلاعیه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در خصوص افزایش ۲ برابری سطح فعالیت کسب‌وکارهای خرد

اطلاعیه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در خصوص افزایش ۲ برابری سطح فعالیت کسب‌وکارهای خرد

با توجه به استقبال خوب کسب‌وکارهای خرد از اینماد بدون ستاره و با توجه به بررسی‌ها و تصمیم‌گیری انجام شده، امسال سطح فعالیت اینماد بدون ستاره دو برابر خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، پس از ابلاغ اجرای الزام اینماد کسب‌وکارهای اینترنتی برای پرداخت‌یارها از سوی متولی شبکه پرداخت کشور در خردادماه سال ۱۴۰۰، اینماد بدون ستاره به عنوان راهکار پیشنهادی بخش‌خصوصی برای کسب‌وکارهای خرد مطرح شد.

پس از برگزاری جلسات کارشناسی بین مرکز تتا، بانک مرکزی، شرکت شاپرک و بخش‌خصوصی با محوریت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، این موضوع نهایی و به عنوان بخشی از تدابیر مشترک برای اجرای بهینه الزام اینماد برای پرداخت‌یارها، شهریورماه در اطلاعیه‌ای رسمی منتشر شد.

اینماد بدون ستاره در واقع فرآیند ساده‌ شده اعطای نماد اعتماد الکترونیکی برای کسب‌وکارهای خرد است که به عنوان نخستین تجربه مجوز ثبت-‌محور در کشور تنها با احراز هویت و دامنه عملیاتی شده و ظرف چند دقیقه قابل دریافت است. البته به منظور مدیریت ریسک ناشی از انجام نشدن احرازهای دیگر در فرآیند اصلی اینماد و جلوگیری از بروز تخلفات و کلاهبرداری‌های گسترده، کسب‌وکار خرد به شکلی تعریف شد که تعداد و مجموع مبلغ تراکنش‌های آن در ماه به ترتیب کمتر از ۵۰ عدد و ۵۰ میلیون تومان باشد و این موضوع به صورت سیستمی کنترل می‌شود.

بدیهی است در صورت عبور کسب‌وکار خرد از از سطح تعیین شده، آن کسب‌وکار موظف است ظرف ۱۰ روز نسبت به انجام مراحل کامل اعطای اینماد و دریافت اینماد ستاره‌دار، اقدام کند.

پیرو استقبال بسیار خوب کسب‌وکارهای خرد از اینماد بدون ستاره در پاییز سال گذشته، گزارش اینمادهای بدون ستاره در فصل زمستان نیز نشان‌ دهنده ادامه استقبال خوب کسب‌وکارهای خرد به عنوان یک راهکار موفق بوده به گونه‌ای که تاکنون بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ اینماد بدون ستاره اعطا شده است.

بیشتر این کسب‌وکارهای خرد تا پیش از این از امکان ثبت و استفاده از مزایای داشتن مجوز قانونی، محروم بودند، اما با استفاده از قابلیت ثبت اینماد بدون ستاره، توانسته‌اند از مزایای مجوز قانونی نزدیک مرجع حاکمیتی نیز بهره‌مند شوند که این مهم هدف مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی بوده است.

مرکز تتا ضمن ارائه گزارش اینماد بدون ستاره به عنوان نخستین مجوز ثبت-محور در کشور که با همکاری و تعامل مثبت حاکمیت و بخش‌خصوصی عملیاتی شده است و با توجه به ارزیابی ریسک به عمل آمده و تصمیم‌گیری انجام شده، در سال ۱۴۰۱ نسبت به افزایش سطح فعالیت اینماد بدون ستاره به ۱۰۰ تراکنش و مجموع مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه اقدام کرده است.

اطلاعیه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در خصوص افزایش ۲ برابری سطح فعالیت کسب‌وکارهای خرد

کد خبر: ۱۴۳٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha