۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
سازمان بورس هنوز دستوری برای نمایش عمق مظنه‌ها در tsetmc نداده است
افشای عمق مظنه‌ها برای معامله‌گران برخط؛

سازمان بورس هنوز دستوری برای نمایش عمق مظنه‌ها در tsetmc نداده است

از امروز ۱۵ فروردین و بنابر مصوبه هیات مدیره سازمان بورس در اسفندماه سال گذشته، معامله‌گران آنلاین به تمام مظنه‌های خرید و فروش در سامانه های معاملاتی بر خط کارگزاران دسترسی پیدا کردند.

به گزارش بازار به نقل از بازارسرمایه (سنا)، پیش از این قرار بود تنها ۲۰ مظنه سهام برای معامله‌گران بر خط (آنلاین) به نمایش گذاشته شود، اما روز گذشته و با اعلام مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار، این تعداد به نمایش نامحدود مظنه‌های خرید و فروش سهام در سامانه‌های معاملاتی آنلاین کارگزاری‌ها تغییر یافت.

روح الله دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس نیز در همین رابطه در پاسخ به این پرسش که آیا سامانه tsetmc نیز به افزایش عمق مظنه ها و نمایش آن ها خواهد پرداخت، به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: این موضوع بستگی به نظر و تصمیم سازمان بورس دارد و هنوز دستوری در این خصوص به ما ابلاغ نشده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر، تصمیم سازمان بورس بر این بوده است که افزایش عمق مظنه‌ها تها بر روی معاملات برخط و سامانه های کارگزاری ها اعمال شود.

یادآور می شود، پیش از این تعداد ۵ مظنه در سامانه های مذکور قابل مشاهده بود. کارشناسان معتقدند با افزایش نمایش عمق مظنه ها برای تمامی سهامداران، ضمن رفع تبعیض و ایجاد چشم‌انداز دقیق‌تر برای معامله‌گران باعث شفافیت بیشتر بازار می‌شود.

کد خبر: ۱۴۳٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha