۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
 بخشنامه‌های خلق‌الساعه، فضای رقابتی را نابود می‌کند
رئیس اتاق ارومیه:

بخشنامه‌های خلق‌الساعه، فضای رقابتی را نابود می‌کند

رئیس اتاق ارومیه معتقد است: بخشنامه‌های خلق‌الساعه با ایجاد فضای نامناسب برای صادرات کالای ایرانی، نه‌تنها در مقابل شعار سال قرار دارد بلکه باعث از دست رفتن فضای رقابتی کالاهای ایرانی می شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق ارومیه گفت: حمایت‌های قاطعانه دستگاه قضا از فعالان اقتصادی، کمک‌حال آنها در مقابله با مشکلات بوده است که در همین راستا با همکاری مشترک اتاق ارومیه و دادگستری آذربایجان غربی شعبه حل اختلاف ویژه صنعت، معدن و تجارت در محل اتاق ارومیه افتتاح گردیده است.

حسن انتظار در نشست هم‌اندیشی اعضای هیات نمایندگان اتاق ارومیه با اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی و حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری، با اشاره به شفاف‌سازی قراردادهای بانکی میان فعالان اقتصادی و بانک‌ها با حمایت رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی، افزود: پس از برگزاری نشست‌های مختلف در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی در دادگستری استان، امروزه شاهد این هستیم که نظام بانکی مشکلات کمتری از برای بخش تولید و تجارت استان به وجود آورده که همه اینها در راستای حمایت قوه قضاییه از فعالان اقتصادی بوده که قطعاً فضای مثبتی را در بحث تولید و جذب سرمایه‌گذاری به وجود خواهد آورد.

رئیس اتاق ارومیه با اشاره به صدور بخشنامه‌های خلق‌الساعه گفت: ایجاد فضای نامناسب توسط بخشنامه‌هایی که فضای صادرات کالای ایرانی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند نه‌تنها در مقابل شعار سال بوده بلکه باعث از دست رفتن فضای رقابتی برای کالای تولید ایران را نیز از بین می‌برد و بازاری که سال‌ها برای مطرح شدن نام ایران در آن تلاش شده بود یک‌شبه از بین برود.

انتظار با اشاره به احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل توسط دولت و قوه قضاییه گفت: قطعاً اگر حمایت‌های قاطعانه رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی و دادستان مرکز استان نبود امروز شاهد بازگشایی مجدد و فعالیت این واحدها در استان نبودیم که اتاق ارومیه این تلاش‌ها را هیچ‌گاه فراموش نخواهد کرد و قوه قضاییه را پناهگاه و پشتیبانی برای خود می‌داند.

در ادامه این جلسه حسین مجیدی، دادستان عمومی و انقلاب استان آذربایجان غربی با تشکر از رئیس اتاق ارومیه برای کمک به رفع مشکلات فعالان اقتصادی به‌ویژه احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل گفت: حمایت همه‌جانبه از تولید اقتصاد و اشتغال باید راهبرد همه مسئولین در دولت و قوه قضاییه است.

وی افزود: لازمه عمل مدیران در حمایت از تولید لبیک به شعار مانع زدایی از تولید مقام معظم رهبری است چراکه هر یک از این واحدهای تولیدی نان سفره تعداد زیادی از خانواده‌ها را تأمین می‌کنند و ثابت شده در اقتصادی قوی آمار جرم و جنایت شدید کاهش میابد.

دادستان ارومیه افزود: اکنون فعالان اقتصادی افسران جنگ نرم هستند و در خط مقدم تولید بار سنگین جنگ اقتصادی را به دوش می‌کشند و همگی باید در حمایت آن‌ها باشیم.

مجیدی در پایان افزود: کارهای کارشناسی تحت نظارت و تعلیمات قضایی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی در حال انجام است و قطعاً در آینده شاهد احیای واحدهای تولیدی بیشتری در سطح آذربایجان غربی خواهیم بود.

کد خبر: ۱۴۳٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha